Jump to content

Behandle nytt akterspeil Pioner 15?

drivanker

Recommended Posts

Hei. 

Jeg må lage ett nytt akterspeil til min Pioner 15.

I den sammenheng har jeg bestilt ett nytt stykke 21mm vannfast kryssfiner, som erstatning for det gamle 15mm (pga. montasje av større motor). Det virker som akterspeilet kun sitter fast med 4 skruer +motor gjennom plastskroget til metallplaten på andre siden.

Jeg ser det gamle akterspeilet har en slags brunaktig overflate.

Hva bør jeg behandle nytt akterspeilet med?

IMG_20180611_185615_resized_20180612_093354376.jpg

Redigert av drivanker (see edit history)

sikkert flere måter å gjøre på her.    Største problemet med kryssfiner og vann er at endeflatene fungere som kapillærer og trekker så mye vann de klarer.   Noe du ser på plata di i nedre kant.   

Jeg tror jeg ville brukt tyntflytende epoxy for å mette alle endeflatene så godt som mulig, deretter tatt inn- og utsida  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

drivanker skrev for 1 time siden:

Burde jeg i bunn og grunn valgt ett helt annet materiale enn kryssfiner, og isåfall hvilket?

styrkemessig så er jo god kryssfiner et godt valg - ser for meg at en slik "mykplastbåt" ikke har vondt av den avstivinga du får av 21mm finer, når du tenker på å ha på større motor.  Så med god forsegling så bør den jo holde lenger enn originalt - og blir den stygg og fæl så får du ta en ny vurdering

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...