Morten1989 Startet 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2018 Jeg har lyst på en autopilot, det er kansje litt råflott og montere det på den lille skuta våres, men det virker usannsynlig greit. Jeg har en 3-4 år gammel Garmin Echomap kartplotter som jeg ønsker at autopiloten skal kunne funke sammen med slik at jeg kan kjøre en tidligere linje fra kartplotteren. Kan noen si meg hvilken type autopilot jeg trenger? selvfølgelig vil jeg bruke minst mulig penger, men det må funke og :) Båten er 27fot motorbåt, med hydraulisk styring og aksling og ror. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Usikker på om du kan kjøre etter tidligere spor, men kjøre rute går jo. Har hatt raymarine i mange år, og det har fungert utmerket, men jeg bruker den sjelden på ruter. Trykker auto når jeg kommer ut av havna, deretter er det bare korrigeringer underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Ok, ja de raymarine pakkene som selges er jo ganske rimlige og i forhold til mange andre alternativer :) Har du Raymarine pilot og Garmin plotter? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Hulda kjører Garmin plottere og Raymarine pilot. Funker som det skal. Gidder ikke å sette opp avanserte alternativer. Rett og slett for at min Garmin er hjernedød. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Høres bra ut, da skal egentlig denne pakken holde for meg da? https://www.maritim.no/raymarine-evolution-pilotpakke-for-motorbat-12v-hydraulisk#.Wx-keHszbcs Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Kan ikke forstå annet enn at det må bli toppers. Flere generasjoner nyere enn greiene mine. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 (redigert) Kan det kanskje holde med en slik en? max 30 fot, 3 tonn båt http://www.raymarine.no/view/index.cfm?id=733 Redigert 12.Juni.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 (redigert) Bitteliten skrev 7 minutter siden: Kan det kanskje holde med en slik en? max 30 fot, 3 tonn båt http://www.raymarine.no/view/index.cfm?id=733 Dette så jo voldsomt enkelt og greit ut, men produseres de enda? jeg kan ikke finne noen pris på de? Dog veier min båt 4.5t mener jeg på :) Redigert 12.Juni.2018 av Morten1989 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 den ligger på Raymarines sider - men ikke på Seatronic sin. så mulig den har gått ut 4,5 tonn blir nok for tungt. Jeg vurderte denne på Nimbus 30S og ble frarådet. Den veide rundt 4 tonn Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Jeg vil ikke anbefale rattpiloten. Hadde en slik i forrige båt. Styringen var veldig tung på rattet når piloten var frikoblet (standby). Når du fra før har hydraulisk styring, vil jeg anbefale evolution-pakken med hydrualisk el-pumpe. En mye bedre pilot. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 (redigert) Må si meg enig med Navid her. Rattpiloten bygger endel også, og rattet roterer. Gjorde hvertfall det før. Ville kun vurdert den om jeg ikke hadde hydraulisk fra før. Redigert 12.Juni.2018 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.