Jump to content

Edit History

olla

olla

9,8hk som denne og andre som produsert før betegnes som 9,8hk og ikke 9,9hk fordi de har max effekt ut av esken. 9,9 er nedjustert fra ca. 15 og har større motorvolum - dette gir fordelen av mer dreiemoment, men ulempen av 10-20kg mer vekt avhengig av modell.

Jeg gikk fra en ny 4-takt 6hk til en ny 2-takt 9,8hk og de veier det samme, mulig 9,8 var ørlite lettere. Effekten er formidabel, den er så kjapp og hissig at det bare er fantastisk, sammenliknet med den dasstreige 6hk 4-takt jeg hadde før. Men har du tung båt, så er det bra med dreiemoment og da ville jeg valgt 9,9 som du også fjerner sperra på ?

olla

olla

9,8hk som denne og andre som produsert før betegnes som 9,8hk og ikke 9,9hk fordi de har max effekt ut av esken. 9,9 er nedjustert fra ca. 15 og har større motorvolum - dette gir fordelen av mer dreiemoment, men ulempen av 10-20kg mer vekt avhengig av modell.

Jeg gikk fra en ny 4-takt 6hk til en ny 2-takt 9,8hk og de veier det samme, mulig 9,8 var ørlite lettere. Effekten er formidabel, den er så kjapp og hissig at det bare er fantastisk, sammenliknet med den dasstreige 6hk 4-takt jeg hadde før. Men har du tung båt, så er det bra med dreiemoment ?

• Create New...