quantumduck
10 minutes ago, Mouche said:
Ja, men er vel ikke alltid så lett å se hvis wire ligger skjult og/eller problemet er materialtretthet uten ytre tegn. Tror vi kan spikke fliser herfra til månen rundt dette. I alle fall skal jeg for egen del ikke gjøre noe forsøk på å lage en klar og tydelig regel det være seg den ene, eller den ndre, veien mht hva som er/ikke er "ditt eller datt".
Uansett; Tegn kaskoforsikring!
Stort potensiale for hair-splitting her ja... Det er ikke alt man kan forventes å være kompetent nok på til å vedlikeholde heller osv., og da kan man jo sette det bort til andre, men som nevnt er det ikke alltid det hjelper heller.
Med kasko og en uaktsom tredjepart som har påført deg skade, hva gjør ditt forsikringsselskap? Avviser kravet fra deg, eller går de på den som har forvoldt skaden, etter å ha dekket det de skal av dine utgifter? Eller må du gjøre det selv? Og hvordan forholder man seg da hvis vedkommende ikke har ansvarsforsikring?
Jeg har ansvarsforsikring også, primært fordi det kreves for å delta i noen regattaer, men jeg har også - utrlolig nok - noen ganger observert antydning til svikt i egen moral og kunne kanskje IKKE tenke meg å flytte på gata for å dekke andres skade jeg har forårsaket ved uaktsomhet ... Det kunne sikkert vært greit nok nå med over tyve grader og knusktørt, men hvor gøy er det å ligge i grøfta i sludd og snøslaps? Usikker ...