svcapp Startet 13.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2018 Jeg har satt i ny motor i båten jeg kjøpte flr vinteren ifjord, startet motoren på gården forrige måned før jeg satt den inn og den started på første fosøk. Men når jeg monterte den i båten så (dum som jeg var) koblet jeg den gjennom diesel filteret som sto i båten fra før, uten å tenke på at det har stått der i flere år ubrukt fra forrige eiers eierskap. Så da sugde jeg inn masse grønn guffe inn i den helt til nå lettstartet volvo penta 2002. Hva gjør jeg nå? Har pumpa all guffa ut med både den manuelle pumpa på motoren og ved å dra starteren i forsøk på å få start. Men den viser enda ikke tegn til å tenne. Har gjort et enkelt forsøk på å få ut luft av systemet uten å være helt sikker på om jeg har gjort det riktig men ingen tegn til forbedring.. noen råd? Hilsen SvHakuna Rino Moen Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Har du byttet filteret på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
svcapp Svart 14.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Nei det burde jo, men dieselen som kommer ut retur slangen er klar nå Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Skru av diesel rørene fra pumpen og til dysene, kinn, kommer det diesel? Vist ikke så prøv å forsett å kinn til det evt kommer diesel. Måtte gjør det på den måten hos meg forrige uke (dog en annen motor). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.