jondgr Startet 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2018 Hei Jeg trodde at det å skaffe en skrue som passer som dreneringsplugg i min With drommedille skulle være easy match. det er det IKKE enkelt. Det er ikke metriske gjenger. Gjengestigning 16 målt i tommer. Ca. 13.5 mm diameter. type 9/16 el.l. Det er snart så jeg finner en With og stjeler en, men det er så dårlig gjort, og fælt å gjøre seg kriminell for en skrue syns jeg ... :-) ALLE tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Elan Impresision 40, Alo Mikkel 30, With Drommedille 10,5 fot (X) Skilsø 23 (X) Fjord 20 Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Putt i en gummipropp, av den typen som strammes med skrue og dermed blir bredere og tetter godt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Slik. Bare smalere. http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Niplerbordgjennomforing/Ekspansjonspropp-2000017771/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
WithVital Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Jeg lurer på om jeg har en til overs. Du kan få stjele den hvis jeg finner den og den ser riktig ut? Må opp i garasjen en tur... Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Lazyjack Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 (redigert) Om det er 16 gjenger /tomme med den diameteren du skriver må det være Withworth fingjenger (55 graders stigning). Du kan vel da bruke en bolt med slike gjenger og gjengetape eller en nylon eller kobberskive under. Eller en bearbeidet vinkork, treplugg eller lignende. Redigert 14.Juni.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Ser ikke ut som den pluggen jeg har til en with er sånn du beskriver. Pluggen er 15.66mm nede i gjengene, og 18.45mm utenpå. Den er merket "Saylon, England" og "410 / NY" Går alt galt, kan du jo bytte hele innsatsen... Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.