Jump to content

Propell Westbas med Yanmar 4Lh Dte, 165 hk.

Martine29f

Recommended Posts

Heisan alle Westbaser. Jeg er ny inne på dette forumet.Kjøpte Westbas i 2013 og kjørte den fra Sandnessjøen til Trøndelag. Kjempetur. Båten et fra 1993 men den ble ombygd 1998 med skyvedør og buet salong. Mye av innredningen ble også gjort om. Motoren 4Lh Dte, 165 hk. Var i følge tidligere eier gått 2000 timer ved overtakelse. Siden den gang har det ikke vært noen helst problemer, men bytta eksosbend for 2 år siden. Kjøpt nytt på EBay  og betalt kr 3500. Det er Kanzaki Gear. Men propellen føler jeg er altfor stor. 4 blada 22x25. Maks rpm er 3000 og jeg marsjer på ca 12-13 knop ved 2500 rpm. Hvilken propellstørrelse er å anbefale? Båten brukes hele året og jeg er godt fornøyd med den.

6 hours ago, Martine29f said:

Takk for tips. Det er originalmotor ja. Men det er vel ikke "farlig" å benytte denne propellen hvis jeg tar av 3-400 omdr. på marsj.....Har få rede på at denne drivlinjen ble levert med 22x22. God helg og heia Island.

Det er vel pakka inn mere utstyr samt ombygging så det blir vel endel ekstra vekt i tillegg til noe stor stigning......

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...