Marwin
Mulligan skrev On 16.6.2018 at 12.28:
Det er kanskje meg det er noe galt med, men jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg har ønsket meg thruster.
.
Er alene ombord, for det meste. På maratonturen Trondheim - Lysefjorden i fjor sommer, kom jeg til overfyllt gjestehavn i Florø, litt seint på kvelden. Oppdaget En liten ledig plass innerst, mellom båter på 4 -10++ M.kr. /stk... Litt sidevind, Min: Viknes880 (aksling).
Det ville for meg (med >60års bruk av påhenger og drev, 1 år med aksling!) vært en nydelse å se deg Mulligan, snike deg inn i sikksakk mellom de omtalte 'pallassene' med under en meters klaring, og 90 graders vridning om egen akse samt bakking inn i trang bås, innerst i havna!! Alt mens hvitkledd mannskap med hvite sko og tennissokker engstelige OG litt irriterte stod å så på med båtshaker og fendere klar fra nesten samtlige!
.
(Med pysevisper med prop.styring i baug og ræv, klarte jeg det uten assistanse, men det gikk sakte. Ikke hørte noen trusterne heller, for de er nesten lydløse på lavt pådrag!)
.
(Årsaken til anskaffelse av dette utstyret? Trang båtplass, med 67 fots ny Prinsesse bredsides knapt to båtlengder forran meg. Og Trondheimfjorden er ikke akkurat vindstille bestandig... Om jeg er pyse? Tja, kanskje det, men er i allefall trygg ut og inn av havner!)