Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

@Komodo Inn etter Stensholmen? Tror vi tenker forskjellig, jeg mente det som et alternativt sted å gå hvis man vil ut i rom sjø. 

Man krysser vel ikke akkurat Lera på vei fra Strømtangen til Papperhavn? Men hvis du tenker ift. overnatting i Hankøsund gir det mer mening.

Og jeg tror jeg mener mellom Flatskjæra og Grindskjæra, ja, bare Olaskjæret som har navn i mitt kart. Skal du videre østover gir det mindre mening å gå ut der ja, men skal du sydover ville jeg vurdert det. Syns det var trangt og grunt mellom de to stakene rett før Strømstangen så jeg ville droppa det i ruskevær, men det er kanksje noen andre feller der jeg ville gått? Har ikke gått der, syns bare det så greit ut på kartet.

Hvis motoren paier kan man heise seil, om man har seilbåt, og man har tid på seg til å gjøre det. Her var det en Trawler også, klarer seg sikkert fint. Som sagt ville jeg ikke hatt noen betenkelighet med å gå utaskjærs heller, mye bedre marginer.

quantumduck

quantumduck

@Komodo Inn etter Stensholmen? Tror vi tenker forskjellig, jeg mente det som et alternativt sted å gå hvis man vil ut i rom sjø. 

Man krysser vel ikke akkurat Lera på vei fra Strømtangen til Papperhavn? Men hvis du tenker ift. overnatting i Hankøsund gir det mer mening.

Og jeg tror jeg mener mellom Flatskjæra og Grindskjæra, ja, bare Olaskjæret som har navn i mitt kart. Skal du videre østover gir det mindre mening å gå ut der ja, men skal du sydover ville jeg vurdert det. Syns det var trangt og grunt mellom de to stakene rett før Strømstangen så jeg ville droppa det i ruskevær, men det er kanksje noen andre feller der jeg ville gått? Har ikke gått der, syns bare det så greit ut på kartet.

Hvis motoren paier kan man heise seil, om man har seilbåt, og man har tid på seg til å gjøre det. Her var det en Trawler også, klarer seg sikkert fint. Som sagt ville jeg ikke hat noen betenkelighet med å gå utaskjærs heller, mye bedre marginer.

quantumduck

quantumduck

Inn etter Stensholmen? Tror vi tenker forskjellig, jeg mente det som et alternativ hvis man vil ut i rom sjø.

• Create New...