Jump to content

Edit History

asmang

asmang

Har hatt kombinasjonen Simrad NSE og 3G radar i mange år. Monterte saligheten selv i sin tid. Plutselig sist helg stoppen den å virke. Fikk melding om at plotter ikke fant radar. Gjorde noen stunt med å slå av og på spenning, samt at jeg prøvede å installere ny plotter fra NSE..

Nå må jeg starte å feilsøke den fysiske installasjonen. Jeg ser at det er spenning på boksen mellom radar og plotter,  og plotter virker fint, så jeg tenker at jeg har følgende muligheter for feil:

• Feil på Ethernet kabel mellom plotter og grå boks
  • Grå boks har tatt kvelden
  • Feil på kabel mellom grå boks og radar
  • Selve radaren har tatt kvelden

Noen som har erfaring/tips? Ville egentlig tenkt at om grå boks virket, så ville plotteren si at radar fantes...

Asbjørn, denne gang uten radar.

BTW: Legger i vei fra Bergen til Lofoten om en uke, så skulle gjerne hatt radaren opp igjen, om det skulle bli sommervarme med tåke i ytre strøk;)

asmang

asmang

Har hatt kombinasjonen Simrad NSE og 3G radar i mange år. Monterte saligheten selv i sin tid. Plutselig sist helg stoppen den å virke. Fikk melding om at plotter ikke fant radar. Gjorde noen stunt med å slå av og på spenning, samt at jeg prøvede å installere ny plotter fra NSE..

Nå må jeg starte å feilsøke den fysiske installasjonen. Jeg ser at det er spenning på boksen mellom radar og plotter,  og plotter virker fint, så jeg tenker at jeg har følgende muligheter for feil:

• Feil på Ethernet kabel mellom plotter og grå boks
  • Grå boks har tatt kvelden
  • Feil på kabel mellom grå boks og radar
  • Selve radaren har tatt kvelden

Noen som har erfaring/tips? Hvile egentlig tenkt at om går boks virket, så ville plotteren si at radar fantes...

Asbjørn, denne gang uten radar.

BTW: Legger i vei fra Bergen til Lofoten om en uke, så skulle gjerne hatt radaren opp igjen, om det skulle bli sommervarme med tåke i ytre strøk;)

• Create New...