asmang Startet 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2018 (redigert) Har hatt kombinasjonen Simrad NSE og 3G radar i mange år. Monterte saligheten selv i sin tid. Plutselig sist helg stoppen den å virke. Fikk melding om at plotter ikke fant radar. Gjorde noen stunt med å slå av og på spenning, samt at jeg prøvede å installere ny plotter fra NSE.. Nå må jeg starte å feilsøke den fysiske installasjonen. Jeg ser at det er spenning på boksen mellom radar og plotter, og plotter virker fint, så jeg tenker at jeg har følgende muligheter for feil: Feil på Ethernet kabel mellom plotter og grå boks Grå boks har tatt kvelden Feil på kabel mellom grå boks og radar Selve radaren har tatt kvelden Noen som har erfaring/tips? Ville egentlig tenkt at om grå boks virket, så ville plotteren si at radar fantes... Asbjørn, denne gang uten radar. BTW: Legger i vei fra Bergen til Lofoten om en uke, så skulle gjerne hatt radaren opp igjen, om det skulle bli sommervarme med tåke i ytre strøk;) Redigert 17.Juni.2018 av asmang (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 Opplevde det same med NSS og 4G radar. Systemet fant ikkje radaren, den viste heller ikkje på "source-list" Det viste seg at det var sjølve radomen som var kaputt, fekk ny på garanti. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 Jeg hadde samme problem. Viste seg at det vat RJ45 -pluggen som var blitt slakk. Klemte den sammen med RJ45-krympetang, og alt er ok nå. Leste på nettet at dette var en kjent feil. Var visst gått litt raskt i produksjonen på endel av disse kontaktene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.