Jump to content

Ibiza 23 weekender - hvilken dieselvarmer bør eg kjøpe?

Prebzhoy

Recommended Posts

Monterte akkurat en 2Kw Webasto STC2000 (https://seatronic.no/webasto-varmer-at-2000-diesel) i min Askeladden. 11000,- + rør og slanger samt drivstofftank til diesel. Webasto og Eber er mer eller mindre akkurat samme teknologi, ta den du liker best.

På de nyeste Webasto-pakkene følger det med et digitalt kontrollpanel. Dette er ikke vanntett, og dermed ikke beregnet på å bli montert lett eksponert for regn.

Tok en titt på finn. 

Tilsvarende båt men 2006 mod, har montert webasto EVO 3900.

hva slags kokeapparat er det i båten? Kunne jo gått for wallas med parafinbrenner 

men når jeg tenker meg litt om, så bygger wallasinnstallasjon mere i høyden, både enheten, eksos og eventuell fall til tank, ved parafin. 

Redigert av Eureka (see edit history)

Det kommer også litt an på behovet ditt.

Jeg hadde bare behov for litt ekstra varme tidlig vår og sen høst når motoren var i gang. Trengte uansett en inverter for 220v. Kjøpe en ren sinus inverter med max konstant belastning på 1500w. Koblet så på en kupévarmer til bil. Fungerer ypperlig de 4-5 gangene i året jeg trenger det. Billig, og slipper masse ekstra installasjon.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...