Roy Martinsen Startet 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2018 Hei, er ute etter å kjøpe meg en kartplotter, noen her som kan anbefale en, ca 5000,-? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Ikke rare plotteren du får for den prisen, jo vel, - kanskje med en miniskjerm. Hvilke krav har du? Jeg har en Saga 27, og kunne ikke tenkt meg å ha noe mindre enn 10 tommer (har en 11" nå) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roy Martinsen Svart 19.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Lars H. skrev 3 minutter siden: Ikke rare plotteren du får for den prisen, jo vel, - kanskje med en miniskjerm. Hvilke krav har du? Jeg har en Saga 27, og kunne ikke tenkt meg å ha noe mindre enn 10 tommer (har en 11" nå) Hva med denne GARMIN echoMAP CHIRP 72sv Kartplott/ekko, kravet er at jeg vil prøve å forville meg litt på steder jeg ikke har vært før, slik at kjerringa slipper å sitte framme på baugen... hehe Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Jeg er veldig fornøyd med Lowarance sin kombinert-serie. Altså plotter og ekkolodd i ett. Feks denne: https://stokken.no/p/13127/kartkampanje-lowrance-elite-5-ti-med-gratis-kart Jeg klarer meg med 4", men det kommer jo helt an på ditt syn. Jeg ser godt på 30-40 cm avstand. Hvis du trenger lengre avstand bør du opp i størrelse. Det enkleste der er jo å stikke innom et sted der de har ting på utstilling. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Brigg Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Om du skal ha en ren kartplotter vil et nettbrett med sjøkart-app være et alternativ. Om du ønsker ekkolodd, radar og slikt på samme skjerm blir det litt mer komplisert. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Ja, det er et veldig godt alternativ @Brigg. Jeg brukte lenge appen Gule Sider På Sjøen - i kjøpeutgave der jeg kunne lagre ruter. Det jeg mislikte mest med den var å skulle prøve å endre på kartet (dra med fingeren) da jeg var ute i høy sjø. Da forstod jeg poenget med knapper på vanlige plottere. "Zoome" og flytte på kartet med våte fingre er også vanskelig (iPad). Fikk været rett inn, så det kom litt vann mellom kalesje og vindskjerm. Men når det er sagt liker jeg best å planlegge nye ruter på den appen, for det er så ok med dra og slipp og trykke bortetter for å lage ny rute. Samt jeg kan sitte hvor jeg vil. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.