Jump to content

Edit History

Ravis

Ravis

Vi har 6.5 natuiske mil til hytta og må krysse Høgsfjorden ved Stavanger. Vi har i dag en Uttern D55 med 90 hk som fungerer veldig fint når det et små bølger/rolig, men vi må ha noe større som tåler fjordkryssing bedre.

Spørsmålet er da hvor man får mest igjen for pengene av nevnte modeller.

Vi kommer til å overnatte, men det blir ikke mye, så det kan ikke tillegges spesiell vekt. C61 er ganske mye dyrere og det koster mer å gå med den, men den frister ærlig talt mest. Vi har tenkt å ha båten i 20 år, minst, og det å ha lett adkomst i som denne båten tilbyr veier en del. I tillegg er det kjekt med vanntoalett(kommer til å ha med barnebarn etter hvert, pluss kvinner selvsagt. He he....).

Vi må ha:

Havnekalesje

150hk

GODE sjøegenskaper(ønsker å cruise i 25knop i litt bølger)

Kartplotter

Solseng

12v

Kjekt å ha:

Toalett

Fordypning i stikkabin(som Finnmaster og Askeladden)

Kjøleboks

TRENGER ikke teak eller stereo

Når man ser på Finn, så ligger det ute litt av hvert, bl.a en 2018 modell fra Yamarin som bare er brukt i 7-8 uker. Jeg, for min del, synes at det er kjekt når leverandør tar innbytte. Det å handle så dyrt fra private føler jeg meg ikke hetl trygg på, og dermed kan plutselig C61 være aktuell

Men, som sagt, komfort, sjøegenskaper og lett adkomst for eldre er viktig

Er det noen her som kan hjelpe meg å velge? Noe jeg ikke har tenkt på? Har kun hatt båt i et år, så jeg er litt fersk. Hva med kjøpe nytt kontra årsgammel, fjorårs eller 2-3 år gammelt? Jeg er skeptisk til mer enn 2 år gammelt...

Ravis

Ravis

Vi har 6.5 natuiske mil til hytta og må krysse Høgsfjorden ved Stavanger. Vi har i dag en Uttern D55 med 90 hk som fungerer veldig fint når det et små bølger/rolig, men vi må ha noe større som tåler fjordkryssing bedre.

Spørsmålet er da hvor man får mest igjen for pengene av nevnte modeller.

Vi kommer til å overnatte, men det blir ikke mye, så det kan ikke tillegges spesiell vekt. C61 er ganske mye dyrere og det koster mer å gå med den, men den frister ærlig talt mest. Vi har tenkt å ha båten i 20 år, minst, og det å ha lett adkomst i som denne båten tilbyr veier en del. I tillegg er det kjekt med vanntoalett(kommer til å ha med barnebarn etter hvert, pluss kvinner selvsagt. He he....).

Vi må ha:

Havnekalesje

150hk

GODE sjøegenskaper(ønsker å cruise i 25knop i litt bølger)

Kartplotter

Solseng

12v

Kjekt å ha:

Toalett

Fordypning i stikkabin(som Finnmaster og Askeladden)

Kjøleboks

TRENGER ikke teak eller stereo

Når man ser på Finn, så ligger det ute litt av hvert, bl.a en 2018 modell fra Yamarin som bare er brukt i 7-8 uker. Jeg, for min del, synes at det er kjekt når leverandør tar innbytte. Det å handle så dyrt fra private føler jeg meg ikke hetl trygg på, og dermed kan plutselig C61 være aktuell

Men, som sagt, komfort, sjøegenskaper og lett adkomst for eldre er viktig

Er det noen her som kan hjelpe meg å velge? Noe jeg ikke har tenkt på? Har kun hatt båt i et år, så jeg er litt fersk

• Create New...