Trude III Startet 5.August.2005 Link til dette innlegget Startet 5.August.2005 (redigert) Hei folkens, Jeg er bruker av OZI explorer (3.95?!). Har kjøpt fullversjon og bruker BSB 4 kart fra Maptech. Dette fungerer utmerket men lurer på om OZI automatisk kan starte nmea kommunikasjon mot GPS? Jeg klarer ikke å finne noe om dette. Jeg må nå trykke CTRL+S eller huke av et flagg i menyen etter at OZI har startet. PC'n logger seg inn (Windows2000) og OZI ligger i startup slik at alt jeg trenger å gjøre er å skru på PC'n. Og få kommunikasjonen til å starte automatisk hadde vært kjekt. Hilsen Harald L Redigert 6.August.2005 av Harald L (see edit history) Sitér dette innlegget Trude III Link to post
SveinHa Svart 5.August.2005 Link til dette innlegget Svart 5.August.2005 Sakset fra www.oziexplorer.com: Startup Parameters The following command line parameters can be used when starting OziExplorer Note, the / is part of the parameter name. A map name can be included on the command line but it must come first /mmstart - Starts Moving Map (NMEA) communication /mmcontrol - Shows the Moving Map Control /navcontrol - Shows the Navigation Control /gpsfix - Shows the GPS Fix window example command lines oziexp.exe /mmstart /mmcontrol /navcontrol /gpsfix oziexp.exe /mmstart oziexp.exe c:\oziexplorer\maps\mymap.map /mmstart /mmcontrolMao. endrer du snarveien i oppstartgruppen fra "oziexp.exe" til "oziexp.exe /mmstart" og det skal ta hånd om "problemet"............ Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Trude III Svart 5.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2005 Glimrende! Takk for hjelpen Svein! Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.