Jump to content

OZI oppstart og automatikk

Trude III

Recommended Posts

:smiley:

Hei folkens,

Jeg er bruker av OZI explorer (3.95?!). Har kjøpt fullversjon og bruker BSB 4 kart fra Maptech.

Dette fungerer utmerket men lurer på om OZI automatisk kan starte nmea kommunikasjon mot GPS?

Jeg klarer ikke å finne noe om dette.

Jeg må nå trykke CTRL+S eller huke av et flagg i menyen etter at OZI har startet.

PC'n logger seg inn (Windows2000) og OZI ligger i startup slik at alt jeg trenger å gjøre er å skru på PC'n. Og få kommunikasjonen til å starte automatisk hadde vært kjekt.

Hilsen Harald L

Redigert av Harald L (see edit history)

Trude III

Sakset fra www.oziexplorer.com:

Startup Parameters

The following command line parameters can be used when starting OziExplorer

Note, the / is part of the parameter name. 

A map name can be included on the command line but it must come first

/mmstart - Starts Moving Map (NMEA) communication
/mmcontrol - Shows the Moving Map Control
/navcontrol - Shows the Navigation Control
/gpsfix - Shows the GPS Fix window

example  command lines
oziexp.exe /mmstart /mmcontrol /navcontrol /gpsfix
oziexp.exe /mmstart
oziexp.exe c:\oziexplorer\maps\mymap.map /mmstart /mmcontrol
Mao. endrer du snarveien i oppstartgruppen fra "oziexp.exe" til "oziexp.exe /mmstart" og det skal ta hånd om "problemet"............

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...