Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Morten1989 skrev 1 time siden:

 

Ford 2704et 212hk, og lurer derfor på om det er noe svakheter som jeg burde sjekke når motoren først står på en palle?
Den motoren som jeg har kikket på en en gammel motor fra '79, selger opplyser om at en av topp boltene muligens har knekt, er dette noe vanlig problem på denne motoren? 

 

I tilegg opplyser selger om at den lekker litt ut ifra en frostplugg.

 

 

 

Det som ryker på Forden er Turboen etter det jeg har fått med meg.

dette hadde jeg sjekket ut.

Er det Sink igjen i alle pluggene? hvis ikke hvorlenge har den gått uten sink?

Er toppbolten knekt, tenker jeg at de muligens er overtrekt og da skal alle skiftes.

Sjekk med en momentnøkkel hva de er trekt til med, er de overtrekt er det fordi  pakningen lakk? spor i blokk/topp

Toppen bør overhales slipe ventiler, brennstoff-dyser skiftes nye pakninger.

Må forvente et eksosmanifoldbytte  med tiden hvis det er originalen som står der. 

Er motoren kjørt med syntetisk olje svetter den helt sikkert olje. rengjør bunnpanna skift pakning. 

Skift frostpluggen.

Skift impeller i sjøvanspumpa.

Få pris på alle deler

Er motoren billig nok med alle delene?

 

Manualer deler

http://nettbutikk.sabb.no/Kundestotte/Fremdriftsmotorer/SABB-FORD/default.aspx

Har en 100HK Ford er kjempe fornøyd. 

Roger jo

Roger jo

Morten1989 skrev 25 minutter siden:

 

Ford 2704et 212hk, og lurer derfor på om det er noe svakheter som jeg burde sjekke når motoren først står på en palle?
Den motoren som jeg har kikket på en en gammel motor fra '79, selger opplyser om at en av topp boltene muligens har knekt, er dette noe vanlig problem på denne motoren? 

 

I tilegg opplyser selger om at den lekker litt ut ifra en frostplugg.

 

 

 

Det som ryker på Forden er Turboen etter det jeg har fått med meg.

dette hadde jeg sjekket ut.

Er det Sink igjen i alle pluggene? hvis ikke hvorlenge har den gått uten sink?

Er toppbolten knekt, tenker jeg at de muligens er overtrekt og da bør alle skiftes.

Sjekk med en momentnøkkel hva de er trekt til med, er de overtrekt er det fordi  pakningen lakk? spor i blokk/topp

Toppen bør overhales slipe ventiler, brennstoff-dyser skiftes nye pakninger.

Må forvente et eksosmanifoldbytte  med tiden hvis det er originalen som står der. 

Er motoren kjørt med syntetisk olje svetter den helt sikkert olje. rengjør bunnpanna skift pakning. 

Skift frostpluggen.

Skift impeller i sjøvanspumpa.

Få pris på alle deler

Er motoren billig nok med alle delene?

 

Manualer deler

http://nettbutikk.sabb.no/Kundestotte/Fremdriftsmotorer/SABB-FORD/default.aspx

Har en 100HK Ford er kjempe fornøyd. 



×
×
  • Create New...