
Svee
Hei!
Noen kommentarer - først til luftinga fra ventildekselet: Du tar en slange og fører den ned i en beholder (f. eks. plastflaske) og plasserer tuten på beholderen nær luftfilteret/turboinntaket. Da er du sikret at evt. oljedrypp i luftinga havner i flaska - og verken i motorrommet eller i turboen m.v. - og kun "ren luft" suges inn i motoren.
Vedr. lekkasjen på dieselpumpa bør du kontakte et dieselverksted å høre hvordan tetningen er der du mener det lekker. Er du forresten 100 % sikker på at det ikke er konen på høytrykkksrøret som lekker - det er jo en mer vanlig feil som enklere kan fikses?
Du sier du har et oljetrykk på drøye 2 bar ved varm motor og tomgang og det er jo bra nok i massevis, men følg med på trykket ved 1600 og 2000 rpm også. De bør være høyere enn de minimumstrykk jeg nevnte tidligere - henholdsvis 2,1 og 2,4 bar.