Onkelpengesekk Startet 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2018 Jeg har en startmotor bosch 325 til volvo penta md6a som sluttet å virke. Åpnet den opp og fant vridde kabler og svartsvidde coiler. Er det mulig å gjøre service, skifte deler? kan jeg bruke andre typer startmotorer til denne motoren, ser at det er startmotorer til andre modeller som selges på finn. Kan de modifiseres for å passe motoren min, fra tannhjulssystemet til reimssystemet. Mathias Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Dette er en Dynastarter, kombinert starter og dynamo. Den kan ikke erstattes av en vanlig startmotor. Men du kan bruke en hvilken som helst Dynastarter da. Tro Maritim selger slike helt nye. Mulig noen kan fikse den du har også, hvis du har f.eks et Bosch verksted I nabolaget. Men det er ikke så mange som er fortrolige med Dynastartere lenger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Onkelpengesekk Svart 20.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Takk for svar, godt å få identifisert hva vi jobber med her. Ser at det er stiv pris å reparere, forhandler hos Bosch mente det var biligere å anskaffe ny. Må hjem og se om det er inngravd andre nummere i metallet for å finne lignende. Synspunkt om å anskaffe via ebay, ligger mange forskjellige dynastarter til langt bedre priser enn f. eks marineOnline eller startmotor.se, og forventer enda høye priser hos Bosch når han ikke ville si prisen selv. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 index skrev for 2 timer siden: Dette er en Dynastarter, kombinert starter og dynamo. Den kan ikke erstattes av en vanlig startmotor. Men du kan bruke en hvilken som helst Dynastarter da. Tro Maritim selger slike helt nye. Mulig noen kan fikse den du har også, hvis du har f.eks et Bosch verksted I nabolaget. Men det er ikke så mange som er fortrolige med Dynastartere lenger. Dette som index skriv er stort sett rett, men om eg husker heilt feil so fins der nokre forskjellige dynastartere. to med forskjellig styrke, lurer på om det er 1 og 1,2 Kw, og so syns eg å ha hørt om ein som roterer motsatt. Men det er sannsynligvis rett at det er billigare å kjøpa ny enn å reparera. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.