Jump to content

montering av bom granada 28

kæptn klossmajor

Recommended Posts

Er ikke det en revekrok? 

Er det to av de? 

Bommen settes på plass på mastefestet, revekroken tres innpå gjennomgående bolt. Bolt gjennom mastefestet og bom, så mutter på motsatt side, eventuelt revekrok nummer to, så mutter. Eventuelle låseskiver der det passer. 

Antar kroken skal vende oppover. 

-har ikke samme løsning sjøl. Men for meg høres det logisk ut. 

Når du skal ta rev i seilet, redusere seilareal pga vind, trer di revemaljen innpå kroken. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Guest Avmønstret#

Kan være at du har en sånn liggende "D" sydd inn i storseilet ditt i stedet for revmaljer på masteliket. Da må du sjekke hvilken side av storseilet dine "D" er. Jeg tipper BB side. Så har du revkroken på den siden. (Men ja, en pleier vel å ha revkroker på begge sider...)

Tipper du vil kunne se på bolten, revkroken og beslaget på masta hvilken side som har lagt an, altså bolten eller mutter/skive. 

Dette fikser du greit :-)

Guest Avmønstret#

Prøver å tenke... tror ikke jeg har brukt bolt med låsesplint på bommen. Mener jeg har hatt bolt med gjenger og mutter der. Forøvrig høres det helt riktig ut. Bolten går gjennom revkrok, bombeslag mast/bom og så ut gjennom revkrok på andre siden. Så kroken blir stående "på utsiden" ja. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...