Linktothepast Startet 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2018 Hei, Jeg har en Albin Nova 84-modell som jeg har et storseilsfall på som er halvt tau halvt wire. Tenkte skifte dette da det har brent seg litt i taudelen. Har ikke fått vært i toppen av masta enda og er usikker på om jeg må skifte ut noe før jeg går til innkjøp av tau. Noen som har erfaringer med hva som er standard på Novaen? Er wirehjulet i toppen for lite til et 10mm tau? Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Har en Albin 78 Cirrus, den er jo litt mindre og eldre enn Nova'en. Blokkskiva til storseilfallet mitt ser originalt ut, da den har et spor for wire i bunnen av sporet for tau. Antar den var utstyrt med wirefall i si tid. Nå har jeg et 10 mm polyesterfall. Kan ikke se at utforminga av blokkskiva gir noe økt slitasje på fallet, sammenliknet med ei blokkskive uten wirespor. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Jeg skiftet fra wire/tau til 10 mm tau på min '84 Mamba for to år siden, antar det er ca samme blokkskive. Har ikke hatt noen problem, derimot veldig kjekt å vite at jeg har et storseilsfall som ikke er skjøtet sammen av to deler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.