Jump to content

Hva anbefaler folket? Ett stort AGM eller 2 mindre Syre?

sgullak

Recommended Posts

Klart vekt betyr noe når en monterer et nytt batteri eller bytter det ut, men det skjer jo ikke før det går opp mot 10 år! Og da er det jo mulig med litt hjelp fra en sterk nabo? Jeg er snart 75 år nå, men med så mange gode venner her, får jeg sikkert hjelp med å få på plass nye batterier når jeg blir 84 år! He he, he

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#
Bitteliten skrev 56 minutter siden:

Hvor sterk er du ???

226Ah AGM veier 64kg. De er ikke veldig håndterbare...

Byttet til ett batteri på 220Ah, eller230 i forrige seilbåten. Eneste grunnen var at jeg fikk det billig, for det var ekstremt upraktisk når jeg skulle ha det ned i båten. Grenser til helskeskadelig å løfte ett batteri på rundt 60 kg inn i bil, ut av bil, ned i cockpit, ned i båten og inn under stikk- køye. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...