Guest Avmønstret# Startet 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2018 Er midt i en gjennomgang av alt skrotet i båten og har begynt å tømme alle stuveplasser hvoretter jeg sorterer i "ta med hjem", "rett i søppla" og "må være ombord". Litt skuffende er det langt mer som går rett i søpla enn som blir med hjem. Utover å systematisere og få div bokser å ha ting i og evt merke, noen gode tips til å lagre effektivt og oversiktlig i båt? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 tok en sjau for 3 år siden... ulempen med å ha båten på sjøen hele året. Det baller bare på seg. Måtte tenke rasjonelt. Målet må være å kun ha med seg det som er plass til i kartbordet ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Min historie med unødvendig dill og dall i båt begynner sånn ca her: Når vi overtok snekka så var den allerede mer eller mindre fullpakka. Men vi ville relativt kjapt ha seilbåt og det endte med ett bytte til seilbåt. Så jeg tømte snekka, da for alt dill fra tidligere eiere pluss eget dill. Og så kom de med seilbåten og dro med snekka. Skulle tro seilbåten var tømt, men neida. Ut fra situasjonen så hadde vi ikke noe annet valg ennå stuve alt dillet som du ser på bildet, da fra forrige eier av snekka, eget dill på toppen av dillet som seilbåteieren hadde lagt igjen i seilbåten. Så nå snakker vi om tre lag med dill fra tre ulike eiere samlet i en og samme båt.... Så seilte vi rundt i en fullpakka seilbåt, utrolig mye stuveplass i Mamba 311 forresten, i noen sesonger før vi solgte. Seilbåten lå på land når jeg solgte, gikk utallige turer med stasjonvogn med baksetene lagt ned for å tømme den, alt gikk sef rett i garasjen. Fylte nesten halve garasjen. Mye står der fortsatt. Så ble det større seilbåt, og gjett hva, den var fullpakka. Selvsagt gikk jeg i garasjen og plukka med meg en god del eget dill som jeg mente måtte være i båten og la det på toppen av alt som var der fra før. --- Nå når jeg satt og gikk i gjennom tingene så var det en ting her og der som jeg visste hadde fulgt meg helt fra snekka, uten at jeg hadde brukt, eller tenkt på at det engang eksisterte. Da ble jeg litt oppgitt for å si det sånn... ;-) Og det er ikke få søppelsekker jeg har tømt utav den båten siste året. Men nå begynner jeg å se at det har en ende, at jeg faktisk får kontroll på hva som er i båten og hvor i båten det er. Det blir da faktisk for første gang. --- Kjenner jeg er litt skamfull når jeg skriver om dette, men har aldri vært et utpreget ordensmenneske selv om jeg elsker orden, et jævla slit det der ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Hehe, herlig start på morgenen å se at man ikke er alene. Jeg seilte rundt med 4 fastnøkler over størrelse 50.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Fikk noen knop ekstra i Dynamic 7600'n da jeg tømte den for salg. Og den hadde jeg bare hatt i 3 sesonger Den har jo også fryktelig begrenset med stueplass. Vi brukte den som feriebåt, så det var en del som skulle med. Jeg fant en ganske fin løsning med sånne plastbokser fra bt/europris/jula i forskjellige størrelser. Det økte lagringskapasiteten i båten betraktelig, samtidig som det gikk an å ha ett visst system. Selv for ett rotehue som meg :-) "store" ubrukelige skott og hulrom ble plutselig relativt ryddige lagerplasser. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lundstad Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Her har jeg mye å gå på merker jeg. Plastkasser var et godt tips! Skulle ikke forundre meg om noen av dem ville passe godt ned i diverse benker og hulrom. Foreløpig er det slett ikke overlesset, men sommer og ferietid står for døren... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Plastkasser med lokk. Gjerne gjennomsiktige. Og vakumposer for dyner etc lag så lagerliste over hva som ligger hvor. alt fås på CO. Jeg har ikke kommet dit at det er fullt ennå ?? Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Jepp, hyppig brukt i boder og garasjen. Og kan sikkert overføres til båten. Vakuumposer for dyner har jeg ikke tenkt på, hvordan benytter du deg av dem? (vet hvordan posen funker, men hva er den praktiske nytten ombord?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.