zaq Startet 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2018 Jeg kjøpte meg en Maritim 280 cm gummijolle i dag (den som selges for 4000). Ifølge bruksanvisningen ser det ut som om det skal monteres lengdeavstivere (såkalte side joiners ifølge den engelske bruksanvisningen) på hver side av dørkplatene i båtens lengderetning. Dette er for å stive av båten, og var noe jeg også hadde på min forrige gummibåt. De fulgte imidlertid ikke med i eska fra Maritim. Spørsmålet mitt er om disse lengdeavstiverene skulle ha fulgt med? Ser vel kanskje for meg at jolla blir mer stabil med disse montert, men det funker kanskje greit uten? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Tja Står det i bruks-/monteringsanvisningen hvordan de skal monteres, så skal de vel følge med? Ville forlangt at Maritim leverer disse, eller leverer ny båt der avstiverne er med. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
zaq Svart 21.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 @Wallas Service: Ja, det er det jeg også tenker. Tar selvsagt turen innom i morgen for å høre med de, men tenkte å høre her på forumet først. Dette er jo en mye solgt jolle, og det er vel ikke utenkelig at noen av forumets medlemmer har kjøpt den samme jolla, og vet om avstiverene fulgte med. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Disse følger ikke med og er ikke mulig å kjøpe løst. Men med rett trykk i jolla er den stiv og fin med dørkplatene da disse henger sammen. Sitér dette innlegget Link to post
zaq Svart 22.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2018 @Morten_L: Takk for info! Da satser vi på at den blir stiv og fin (hvis det er lov å si :)) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2018 zaq skrev 57 minutter siden: @Morten_L: Takk for info! Da satser vi på at den blir stiv og fin (hvis det er lov å si :)) Det må være innafor! Det er jo tross alt freddan.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Krimart Svart 22.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2018 Hadde tidligere gummijolle med oppblåsbar bunn (og kjøl) som fungerte veldig bra. Når den tok kvelden ble den byttet til en med spilebunn. Den krever høyt trykk i pølsene, hvis ikke blir den veldig lealaus og fungerer dårlig i litt bølger... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.