Tor Arild Startet 22.Juni.2018 Del på Facebook Startet 22.Juni.2018 Føler det ble mye fra meg på en gang nå - men siden vi er midt i mellom to familiebåter - får andre leketøy litt særs etterlengtet vedlikehold. Jeg har en klassisk gul 12 fots Dromedille. Den ble frastjålet motoren sin et har år siden - og da ble styring og gir/gassvaiere rett og slett klipt. Nå har jeg gått til innkjøp av motoren den "fortjener" for tube og kneeboard: En Yamaha 30 hk to-takt. Den klassiske tre sylindrede. Kommer sikkert til å plane som en sjampanjekork på vei ut av flasken!! Uansett. Ny styring, ny koblingsboks og vaiere er innkjøpt. Men, den gamle styresnekka er rett og slett korrodert fast. Har stått med diverse løsemidler i dagevis - og jeg får ikke ut gammel styresnekke uten å ødelegge konsollen. Den er jo neste 30 år (min barndoms båt), så det er kanskje å forvente at det ikke er rett frem. Tenkte etter nok et par timer med suksessfri fikling at siden jeg har investert i ny styring, kontrollboks og det meste - så kanskje det er like greit å se etter en ny konsoll. Men, litt googling fikk meg ikke nærmere den konsollen som står i - og som passer båten godt. Er det noen som vet hvor jeg kan finne en konsoll som på bildene? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 22.Juni.2018 Del på Facebook Svart 22.Juni.2018 Det skal vel være mulig å bore ut skruene? Styresnekken sitter vel fast med 4 skruer? Får du det til kan gammel konsoll brukes videre...... Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 22.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2018 Noen ganger står hjernen i veien for de gode og enkle løsningene. Takk, jeg borer den ut!!! Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Juni.2018 Del på Facebook Svart 22.Juni.2018 jepp , skal være fullt mulig å få ut gammelsnekka uten varige men for konsollen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sjøvind Svart 22.Juni.2018 Del på Facebook Svart 22.Juni.2018 Blir det noen små skader, kan du jo sette på en plate og så montere ny styring på den. Aluminium, plast, kryssfiner eller noe. Høres kjekt ut å ha sin gamle jolle i behold og gi den en ny vår! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 23.Juni.2018 Del på Facebook Svart 23.Juni.2018 Tor Arild skrev for 22 timer siden: Jeg har en klassisk gul 12 fots Dromedille. Den ble frastjålet motoren sin et har år siden - og da ble styring og gir/gassvaiere rett og slett klipt. Forbasket at man ikke skal få ha tingene sine i fred forresten! Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 23.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2018 Ja. Var litt trist. Var en 84 Johnson 25 som ble stjålet under opplag. Hadde hatt den siden ny, og var min første «store» motor. 2 sylindre og tror det var 684 kubikk. Gikk skikkelig tøft! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Juni.2018 Del på Facebook Svart 23.Juni.2018 521 cc var det vel. Likevel mest i klassen da om jeg ikke husker feil Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.