terje_p Startet 19.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2003 Hei jeg skal hjelpe broder med å bytte pakningen mellom skrog og drev på et volvo 110 seildrev Dette er en jobb jeg aldri har gjort. Er det noen som har gode tips på hvordan jobben utføres ? Motoren er en volvo penta md29 Må motor og gir skilles ifrahverandre for å få pakningen på plass ? mvh terje p Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 19.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2003 Jeg har byttet 2 ganger på min eget 120 drev. Motor og drev må skillles og motoren trekkes litt frem. Drev med pakning trekkes inn i båten. Drev skilles og pakning byttes. Det følger en ganske god arbeidsbeskrivelse med pakningen. Hilsen Eivind Sitér dette innlegget Link to post
terje_p Svart 19.Mai.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2003 Ja det ante meg at det måtte skilles. det hadde vel vært for dumt hvis pakningen var delt og en bare kunne legge den rundt. Båten er en maxim 26 med md 21 så det er god plass foran motoren. Burde vel være en kurant jobb mvh Terje P Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 19.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2003 Hei Da jeg skiftet klemring og gummi, delte jeg stammen på drevet der hvor gummien er festet inn i stammen. Løsnet ikke gearkasse fra motor. La et skjøte fra winsj til winsj under drevet og løften på den måten. Skolet under motoren, og slapp drevet ned igjen med det samme skjøtet. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.