Jump to content

Båtpuss- primer/ bunnstoff

_Bliss_

Recommended Posts

Hei

Dette er nok ett tema som er diskutert før. Men fant ikke helt svar på det jeg lurte på. Holder på å skrape bunstoff nå, skraper ikke alt. Kun det som er løst og litt til.. det er primer under bunnstoff fra før. Hvis det blir sår i primer noen sted må jeg selvsagt prime dette etterpå. Det jeg lurer på hva gjør dere når dere skraper bunnstoff. Flekker dere med antipest over alt hvor bunnstoff fjernes før nytt bunnstoff påføres på nytt?

Jeg har antipest som står klar til bruk. Har flekket noen sår med epoxy sparkel så jeg ruller uansett antipest i disse feltene, men litt usikker på om det er nødvendig i alle feltene som skrapes. Ser for meg å slipe kantene etter skraping og rulle på antipest ut til bunnstoffet. Etter tørk to strøk me bun stoff. Høres dette fornuftig ut?

Det har spist på seg med skraping. Blir nesten ikke bunstoff igjen. Det var mye som var sprøtt. Det blir litt striper og hakk inni gelcoat noen steder etter skraping.  Har snakket litt med jotun ang antipest, de anbefaler ikke dette siden jeg har primer fra før. Så det blir som du sier boble65 best med 1 komponent primer. Jeg tenker å smøre på antipest kun der hvor det er lagt epoxy sparkel. Er redd for å smøre ut for mye mtp heft i eksisterende grunning.. tenker så å flekke i sår med 1 komponent primer og så smøre helge skroget med 1 kompontent primer før 2 strøk bunnstoff.

Håper dette blir bra. Vanskelig å vite hva som er best, finner stadig ut nye ting etter hvert og ofte litt for seint. Var ikke klar over at det måtte primes før epoxy sparkel, har kun mattet ned og vasket med aceton. Krysser fingrene for at det holder.

Om du virkelig skal ha to strøk bunnstoff, så bruk I det minste to farger. Da ser du når toppstrøket er blitt tynt og et nytt er nødvendig. Jeg flekker som regel når jeg er oppe annethvert år ca, og helstoffer kun når det er blitt nesten gjennomsiktig.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...