Jump to content

Flyfoto av den svenske skjærgård?

benna

Recommended Posts

På www.norgeibilder.no finner jeg flyfoto av store deler av den norske skjærgård på

sør- og øslandet. Denne linken har vært til stor hjelp for meg for å finne ankringsplasser f.eks.

Mitt spørsmål er: Finnes det en lignende link i Sverige  som dekker den svenske vestkysten?

<{POST_SNAPBACK}>

Flyfoto som hjelp til å finne ankringsplass???

Er ikke kartet mer brukbart til dette??? Norske kart for Skagerak-kysten inneholder mer informasjon om ankringsplasser enn svenske kart for Bohuslän-kysten gjør. Det er langt mellom ankertegnene i de svenske kartene. Allikevel, flyfoto sier ingen ting om dybder eller hvordan bunnen er.

Fortell litt om hvordan du kan lese info om ankerplasser i flyfoto.. :smiley:

Google earth er desverre for dårlig oppløsning over nevnte område.

<{POST_SNAPBACK}>

Oppløsningen er dårlig på mye av det som finnes i Google Earth. Er den bedre i betal-versjonene, eller må jeg lete lengre for å finne satelittfoto som viser _hele_ den norske kysten også?

Bjaas

Redigert av bjaas (see edit history)

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...