benna Startet 6.August.2005 Del på Facebook Startet 6.August.2005 På www.norgeibilder.no finner jeg flyfoto av store deler av den norske skjærgård på sør- og øslandet. Denne linken har vært til stor hjelp for meg for å finne ankringsplasser f.eks. Mitt spørsmål er: Finnes det en lignende link i Sverige som dekker den svenske vestkysten? Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 6.August.2005 Del på Facebook Svart 6.August.2005 Det finnes en flott bok som heter,-... ja hva heter den nå (ligger i båten)... Ett eller annet med Bohuslän... Den har ihvertfall masse flyfoto over uthavner i Bohuslän,- en flott bok. Maritimt Forlag har den. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 6.August.2005 Del på Facebook Svart 6.August.2005 Det finnes en flott bok som heter,-... ja hva heter den nå (ligger i båten)... Ett eller annet med Bohuslän... Den har ihvertfall masse flyfoto over uthavner i Bohuslän,- en flott bok. Maritimt Forlag har den. <{POST_SNAPBACK}> Tre veckor i Bohuslän ....... mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
bliss X Svart 6.August.2005 Del på Facebook Svart 6.August.2005 SVENSKA KRYSSARKLUBBEN har flere bøker som kanvære til nytte. Se listen her http://www.sxk.se/butiken/shop_main.asp?varugrupp=3 Sitér dette innlegget Link to post
benna Svart 6.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2005 Det jeg tenkte på var om det var noen plass på nettet som du bare kan klikke deg inn og zome inn akkurat som på www.norgeibilder.no Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 6.August.2005 Del på Facebook Svart 6.August.2005 På www.norgeibilder.no finner jeg flyfoto av store deler av den norske skjærgård på sør- og øslandet. Denne linken har vært til stor hjelp for meg for å finne ankringsplasser f.eks. Mitt spørsmål er: Finnes det en lignende link i Sverige som dekker den svenske vestkysten? <{POST_SNAPBACK}> Flyfoto som hjelp til å finne ankringsplass??? Er ikke kartet mer brukbart til dette??? Norske kart for Skagerak-kysten inneholder mer informasjon om ankringsplasser enn svenske kart for Bohuslän-kysten gjør. Det er langt mellom ankertegnene i de svenske kartene. Allikevel, flyfoto sier ingen ting om dybder eller hvordan bunnen er. Fortell litt om hvordan du kan lese info om ankerplasser i flyfoto.. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 6.August.2005 Del på Facebook Svart 6.August.2005 Det jeg tenkte på var om det var noen plass på nettet som du bare kan klikke deg inn og zome inn akkurat som på www.norgeibilder.no Hva med Google Earth ? Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 7.August.2005 Del på Facebook Svart 7.August.2005 Det er nok ortofoto du er på jakt etter. Snakka med en kar i ferien som hadde peiling på dette. Han sa at ortofoto langs svenskekysten ikke er lagt ut til almennheten og finnes da følgelig ikke på internett. Google earth er desverre for dårlig oppløsning over nevnte område. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 7.August.2005 Del på Facebook Svart 7.August.2005 Svenske lantmeteriet har da vitterlig en side med flyfotos av Sverige, men jeg kjenner dessverre ikke adressen. Geir Sitér dette innlegget Link to post
karemort Svart 8.August.2005 Del på Facebook Svart 8.August.2005 Prøv dette programet. Sattelitt fotto av store deler av verden, kjempe bra. http://earth.google.com/ Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 8.August.2005 Del på Facebook Svart 8.August.2005 (redigert) Google earth er desverre for dårlig oppløsning over nevnte område. <{POST_SNAPBACK}> Oppløsningen er dårlig på mye av det som finnes i Google Earth. Er den bedre i betal-versjonene, eller må jeg lete lengre for å finne satelittfoto som viser _hele_ den norske kysten også? Bjaas Redigert 8.August.2005 av bjaas (see edit history) Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.