Jump to content

tohatzu 25 hk stopper etter et par minutter på høy fart, går uten problemer på sakte fart.

aileenll

Recommended Posts

Årsmodell ?

har nøyaktig samme problemet med en tohatsu25 fra 2006. 

Fikk ikke løst problemer for 5-6 år siden og siden har den stått i garasjen, på en båt, minibuster, som dermed ikke blir brukt.. egentlig stor skam.. 

motoren er bare brukt 10 timer... 

kan du ruse den opp og la den gå på høyt turtall, i fri? Det kunne jeg. 

• 4 uker senere...

høres jo ut som at den suger tom flottørhuset ,men hvorfor...?   

Kan jo som du mistenker være pumpa.  Mener det finnes rep.sett til disse med ny membran og ventiler. 

sjekk også slanger inne på motor at ikke en ligger med litt for mye bøy slik at pumpa suger den flat 

ser at koblinger er byttet  - originalvare da eller? 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg har gjentatte ganger hvert bort i at selve koblingene er problemet. At fjæra bak kula på slangekoblingen ikke er sterk nok til å åpne sperren i tank/motor koblingen.

Eks fra i sommer, original Yamaha tank med slange og kobling av ukjent fabrikat. Funket fint til å begynne med, men etter en uke fikk jeg samme problem som du beskriver (her sugde slangen seg tom, og slangepumpa ble flat, så lett å se at det var problem i tank enden). Kjøpte en original Yamaha kobling til slangen og problem løst. ?

Jan Fredrik

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...