aileenll Startet 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2018 Har en wiksund (østen model av 12'vith dromedille) med tohatzu 25 hk. Motoren stopper etter et par min på høy fart går uproblematisk på sakte fart. Har noen et tips? Kan det være matepumpa? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bårdp Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Ja mye tyder jo da på at den får for lite bensin. Sjekk først filtrene og silen i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Prøvd å pumpe på belgen på bensinslangen under fart? Slange i klem? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
locoLobo Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Lufteskrue på lokket til tanken. Som oftest det som er problemet. Synes du det er pinlig å innrømme det, så kan du bare si at bensinfiltret var tett, så skal vi være veldig forståelsesfulle. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 locoLobo skrev 18 minutter siden: Lufteskrue på lokket til tanken. Som oftest det som er problemet. Synes du det er pinlig å innrømme det, så kan du bare si at bensinfiltret var tett, så skal vi være veldig forståelsesfulle. Takker for godt tips, men det er desverre ikke så enkelt! ? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Årsmodell ? har nøyaktig samme problemet med en tohatsu25 fra 2006. Fikk ikke løst problemer for 5-6 år siden og siden har den stått i garasjen, på en båt, minibuster, som dermed ikke blir brukt.. egentlig stor skam.. motoren er bare brukt 10 timer... kan du ruse den opp og la den gå på høyt turtall, i fri? Det kunne jeg. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Den går fint på sakte fart, men når jeg drar opp i plan kommer jeg bare 1-3 minutter, så kutter den. Det hjelper ikke å pumpe manuelt på blæra. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
aileenll Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Har nå renset forgasseren, og sjekket at dyser og flotør er åpne og beveger seg fritt. Har byttet slangekoplinger, sjekket at ledning ligger fritt. Sjeket at sugeledning ikke tetter mot bunnen av tanken. Men stadig samme problem. Kan det være bensin pumpa? Motoren er 2004 modell. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
ivar Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 etter stopp, starter den greit igjen etterpå, eller må du vente? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
aileenll Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Etter stopp starter den villig, må pumpe litt på blæra. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
ivar Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 (redigert) høres jo ut som at den suger tom flottørhuset ,men hvorfor...? Kan jo som du mistenker være pumpa. Mener det finnes rep.sett til disse med ny membran og ventiler. sjekk også slanger inne på motor at ikke en ligger med litt for mye bøy slik at pumpa suger den flat ser at koblinger er byttet - originalvare da eller? Redigert 17.Juli.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
joelle Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Her er det som det er konstatert problemer med bensin tilførsel. for å utelukke pumpa så tar du av slangen fra pumpa til gasser, drar rundt å ser hvis bensin kommer. Min gjetting her er at det er gassern som må renses. Hadde samme problem på en Suzuki, men etter en skikkelig rens så var den som ny Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Nærmer meg løsning på problemet. Byttet tank og slange, da går motoren som den skal! Men det gjenstår å finne ut hva som er galt med den f*#?!#*#Biltema tanken! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
ivar Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 har dårlig erfaring med biltema bensilnslangene - lekker i koblingene de jeg har prøvd Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grufolf Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Rusk i silen i tanken. Evt lite tvertsnitt på sugerør ut av tank eller koblinger. Har hatt problemer selv med biltematanker, slanger, blærer osv. Byttet tilbake til orginaltank og slange, funket etter det. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 (redigert) Konkret:rusk som tetter slangenippelen. Siden ikke Bt tanken har bunnsil, så kommer det rusk opp og tetter rundt kula i nippelen. Må eventuelt bytte nippelen. Men uten bunnsil varer ikke det lenge. Går for en yamaha-tank jeg har stående! Redigert 18.Juli.2018 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
NoWaK Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Jeg har gjentatte ganger hvert bort i at selve koblingene er problemet. At fjæra bak kula på slangekoblingen ikke er sterk nok til å åpne sperren i tank/motor koblingen. Eks fra i sommer, original Yamaha tank med slange og kobling av ukjent fabrikat. Funket fint til å begynne med, men etter en uke fikk jeg samme problem som du beskriver (her sugde slangen seg tom, og slangepumpa ble flat, så lett å se at det var problem i tank enden). Kjøpte en original Yamaha kobling til slangen og problem løst. ? Sitér dette innlegget Jan Fredrik Jeg bor her, du æ? Badegjest? Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.