Laugnaritter Startet 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2018 (redigert) Hei, Jeg er 29 år, bor i Sandnes og i fjor hadde jeg så mye lyst på båt at jeg bestemmte jeg skal kjøpe noe "billig". Etter litt søking fant jeg en Myra 21 fra 1976 som var i "ok"-stand og fikk ny motor i 2011. Selgeren hadde kvittering på hver eneste underlagskive som ble brukt der i 2011 og alt viket veldig seriøs. Jeg som ikke har (hadde) greier på båt eller motor synte det var en trygg kupp. Båten skulle i hovedsak brukes til små fisketurer. Alt var bra fram til vinterlagring, dvs. til vår i år. Etter jeg satt båten på sjøen igjen fungerte ingenting lenger... Nå var jeg nødt å finne litt mer ut om motorer. Jeg skal ikke plage dere med hver enkelt skritt, men resultat var som følger: Siden motoren ble kjøpt i 2011 fikk den INGEN form for service. Ingen oljeskift, ingen filter ble skiftet... ingenting. Det var mange elektriskte ledninger koplet til batterien selv om de ikke var i bruk lenger. Ledningene var såpass gammel at isolasjonen manglet enkle plasser og dermed hadde jeg problemer her også. Situasjon i dag er slik at jeg tok service på motoren, samt en ny startmotor. Jeg kastet alt gammel ledningsmaterial og koplet alt på nytt. Motoren og elektronikk fungerer bra igjen!! Yay! Men nå har jeg veldig lyst å pusse båten opp litt til. Siden båten ikke er på land nå har jeg begynnt inne i båten og rev ut himmelen i dag. Jeg kjøpte nye polster og gardiner som skal settes inn når jeg er ferdig med resten. Før jeg kan sette inn en ny himmel vil jeg male båten . Jeg nevnte før, at jeg ikke har greier på båt. Har dere tips til meg hvordan jeg få vekk den gamle fargen fra plasten og hvorden jeg må male båten at fargen ikke løsnes sånn som den gjør i dag?! Til slutt trenger jeg ikke å ha en båt som er "som ny", men etter oppussing innvendig vil jeg gjerne erstatte to vinduer (det ene mangler det andre har en sprekk) og fikse en liten skade utvendig. Når båten er på land igjen kan jeg tenke meg å ta av alle lag me antifoul og fikse så godt jeg kan under vannlinjen. Men en ting om gangen. Det som må gjøres nå er å fjerne farben inne og lakkere nytt. Hilsen, Marco Redigert 24.Juni.2018 av Laugnaritter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.