Jump to content

Edit History

heluf

heluf

Hei igjen,

Da har jeg skrudd litt, men usikker på hvor mye klokere jeg ble.

Jeg stengte utløpet på pumpen med en kuleventil og slo på bryteren. Problemet var det samme. Pumpen gav fra seg jevnlige trykkstøt med jevne mellomrom, par sekunder i mellom. 

Jeg demonterte så pumpen for å se om det var noe opplagt innvending som kunne forklare dette. 

Alle mebranene så veldig rene og fine ut. Ingen drit eller forkalkning. I toppen av pumpen sitter det en membran og når trykket i kammeret øker så trykker denne membranen opp en bryter som igjen bryter strømmen. Denne bryteren har en justeringsskrue som regulerer hvor hardt det er å trykke inn bryteren. Denne skruen justerte jeg halvannen omdreining mot lettere innstilling. Skrudde sammen pumpen og prøvde på nytt. Situasjonen ble mye bedre, nesten så jeg trudde det var helt borte.

Men pumpen er fortsatt litt uforutsigbar. Det flere minutter mellom hver gang det kommer trykkstøt og i varierende grad. Nesten så lenge i mellom hver gang at jeg nesten trur jeg kan leve med det, om jeg klarer å slå meg til ro med at noe ikke fungerer helt som det skal.

Noen nye tanker er at kanskje trykkbryteren ikke bryter strømmen helt? at det er oppstår kontakt med jevne mellomrom slik at pumpen starter. Jeg åpnet ikke opp bryteren for å se.
Ellers at pumpen er veldig følsom mot trykkfall i systemet av en eller anne grunn.. Mulig jeg forsøker å justere ned motstanden i trykkbryteren ytterligere....

Inntil videre, en forbedring men irritasjonen over at jeg ikke er helt klok på pumpen vedvarer...

20180625_185536.jpg

20180625_205034.jpg

20180625_205050.jpg

20180625_205356.jpg

20180625_210050.jpg

heluf

heluf

Hei igjen,

Da har jeg skrudd litt, men usikker på hvor mye klokere jeg ble.

Jeg stengte utløpet på pumpen med en kuleventil og slo på bryteren. Problemet var det samme. Pumpen gav fra seg jevnlige trykkstøt med jevne mellomrom, par sekunder i mellom. 

Jeg demonterte så pumpen for å se om det var noe opplagt innvending som kunne forklare dette. 

Alle mebranene så veldig rene og fine ut. Ingen drit eller forkalkning. I toppen av pumpen sitter det en mebran og når trykket i kammeret øker så trykker denne membranen opp en bryter som igjen bryter strømmen. Denne bryteren har jeg justeringsskrue som regulerer hvor hardt det er å trykke inn bryteren. Denne skruen justerte jeg halvannen omdreining mot lettere innstilling. Skrudde sammen pumpen og prøvde på nytt. Situasjonen ble mye bedre, nesten så jeg trudde det var helt borte.

Men pumpen er fortsatt litt uforutsigbar. Det flere minutter mellom hver gang det kommer trykkstøt og i varierende grad. Nesten så lenge i mellom hver gang at jeg nesten trur jeg kan leve med det, om jeg klarer å slå meg til ro med at noe ikke fungerer helt som det skal.

Noen nye tanker er at kanskje trykkbryteren ikke bryter strømmen helt? at det er oppstår kontakt med jevne mellomrom slik at pumpen starter. Jeg åpnet ikke opp bryteren for å se.
Ellers at pumpen er veldig følsom mot trykkfall i systemet av en eller anne grunn.. Mulig jeg forsøker å justere ned motstanden i trykkbryteren ytterligere....

Inntil videre, en forbedring men irritasjonen over at jeg ikke er helt klok på pumpen vedvarer...

20180625_185536.jpg

20180625_205034.jpg

20180625_205050.jpg

20180625_205356.jpg

20180625_210050.jpg

• Create New...