Amsteffensen Startet 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2018 (redigert) Hei! Jeg har kjøpt meg en Oksø 32 fra 1974. Det står en Vetus m2.06 i den fra 2006. Det er på tide og gjøre service på motoren og tror det meste skal gå greit, foruten at det er veldig trangt og komme til. Det som er planlagt av service Olje og filter skift Kjøleveske skift Disel filter grov og fin Sjekk av impeller Zink anode kjølesystem? Rengjøring av varmeveksler Kontroll av ventilene Noe annet jeg burde tenke på her? Jeg har hørt at Zink anode i kjølesystemet må skiftes, men jeg finner ikke noe informasjon om hvordan dette gjøres i manualen eller nettet. Andre tips tas også med glede da jeg ikke har all verdens erfaring med service på motorer Takk på forhånd, Andreas Redigert 24.Juni.2018 av Amsteffensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Jeg ville i tillegg sjekket hvordan innholdet i dieseltanken er, ved å suge opp litt fra bunnen for å se etter vann etc. Sitér dette innlegget Link to post
Amsteffensen Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Takk skal du ha, Jeg har sjekket tankene, de må nokk spyles. Noen gode anbefallinger på og gjøre dette uten og ta ut tankene? Tankene er bygd inn i treverk og glassfiber så ser ut som jeg må ut med motor om jeg skal klare og få dem ut. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Du finn nok ikkje så mykje I manualen om sink i kjølesystemet, trur ikkje denne modellen er utstyrt med dette. Sjekk o-ring på lokket over innsatsen I varmevekslaren. Dette er eit typisk lekkasjepunkt på denne motoren. Får du lekkasje der, går det ikkje lenge før du har tæringsskade og må byta heile kjølekappa. Motoren din er opprinnelig produsert av Mitsubishi, Univa AS I Arendal er er norsk importør av Vetus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.