SuperBlueser Startet 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2018 (redigert) Hei! Har en båt med 2 stk Volvo Penta KAD42 og vi skulle se på på vinsjen som er installert på styrbord side i bakkant av motor. Gulvet ble åpnet over styrbord motor, og jeg la meg pent over motor for å se bakover mot vinsjen Jeg kan ikke se at jeg kom borti noe som ble ødelagt / flyttet på, men motoren vil ikke starte etterpå Det kommer kun en tynn/Lys "krrrr" lyd og motoren går ikke rundt. Dvs, starteren slår ikke inn I forkant av dette skulle en stoppe motoren, og vred om nøkkelen slik at tenningen ble slått av, men motoren gikk fortsatt ca 1 minutt før han vred nøkkelen nok over til å stoppe motoren Kan dette gjøre noe skade? Noen som har noen tips på hva som kan ha skjedd Redigert 25.Juni.2018 av SuperBlueser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Sjekk tilkoplingar på startmotor, ( + og - hovedstrøm ) samt hurtigkopling på kabel mellom instrument og motor ( svart bajonettplugg ) Sitér dette innlegget Link to post
SuperBlueser Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 ja, jeg har tenkt at det må vær en kabel som har hoppa av hvor sitter bajonettpluggen/hurtigkoblingen ? Sitér dette innlegget Link to post
SuperBlueser Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Gjør det noe om motoren går uten å ha tenninga på? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Hurtigkoplinga er ca 50 cm frå den svarte boksen framme på venstre hjørna. Sjekk også sikringen I sida av den same boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.