Taskeladden
Tusen takk nero, setter stor pris på en liten heiagjeng. Det inspirerer til fremgang.
Våren kan ikke komme fort nok:)
Greit å ha litt i dille med nå når kveldene er blitt litt lenger også:
Kveldene denne uken har gått med til å få liv i det gamle strømpanelet som stod i båten. En eller annen har brukt mye tid og energi på det en gang i tiden, men det har gjort sin plikt og vel så det. Irret ihjel.
For å bevare den gamle stilen, så ebayet jeg meg frem til nye sikringsholdere, led's og brytere. Nå er endelig alt på plass og jeg kan begynne å sette sammen. Bruker opp igjen det gamle panelet som er lakket plexiglass.
Nye led og sikringsholdere
Nå ligger det slik å venter på montering i båten :)
For de som lurer så er sikringsholderene merket med 10 amp 250v, og bryterene 15a 250v. Kraftigste forbrukeren jeg har i båten er rorkultpiloten (ST1000), og det er vel en 5-6 ampere max synes jeg å huske. Ledning er samme dimensjon som var fra tidligere,fortinnet. Dekker hele baksiden av panelet med ett tykt lag plastidip hvis alt funker så det skal.
Hele sulamitten kom på kr 135,- og en måneds venting på deler.
monteringen var bare gøy:)
Skal også se om jeg får oljet ferdig platene til interiøret i helgen, ikke så mye igjen, men manglet en liter olje som jeg nå har fått tak i. Har holdt på litt de siste ukene med det.Var mye smågreier og lister som tok litt tid, men ble greit nok.
Har en liten teaser: