Ttor Startet 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2018 Jeg må bytte en del skroggjennomføringer og kuleventiler. Jeg har lest flere steder at det anbefales å handle fra New Zealand, da dette er mye rimeligere. Er det noen som har handlet i senere tid? Og hvor mye er det egentlig å spare? Hvilken nettside handler dere fra? Jeg skal forøvrig bytte 5 gjennomføringer. 2 stk på ca 1" og 3 stk på ca 1 1/2 - 2". Blir fort noen lapper hos Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Sjekk om du må opp en dimensjon. Kula i Trudesign har trangere åpning enn metallkulene. Er gjennomstrømningen kritisk kan du vurdere å gå opp en størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 4 minutes ago, nordan family 27 said: Sjekk om du må opp en dimensjon. Kula i Trudesign har trangere åpning enn metallkulene. Er gjennomstrømningen kritisk kan du vurdere å gå opp en størrelse. Dette er en av grunnene til at lokale butikker scorer høyt uansett pris. Her kan man ta ut ventilen og sammenligne. Bytte om man må opp i dimensjon. Jeg har ikke mulighet for innvendig måling før båten plutselig står på land. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Jeg brukte samme dimensjon - gikk helt fin, akkurat plass til litt epoxi mellom gjennomføring og skrog. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Too Much Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Jeg brukte større dimensjon på kjølevannsintaket, for å sikre at innvending diameter ble beholdt. Jeg burde også gått opp en dimensjon på utløpet fra vasken i byssa, tetter seg ganske lett. At det er 90 graders bend mellom gjennomføring og ventil hjelper heller ikke. Såpass irriterende at det nok blir bytte ved neste opptak, hadde for øvrig ingen problemer med dette tidligere. Ikke alltid at det passer å ha digre kuleventiler heller. Men ellers kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Handlet forøvrig hos Discount Marine. Rask levering, og mye å spare kontra handel i Norge (desverre) i alle fall den gang http://discount-marine.co.nz/shop/index.php?main_page=advanced_search_result&keyword=ball valves&search_in_description=1&inc_subcat=1&sort=20a&page=2 Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Ttor Svart 26.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 1 hour ago, Bonita I said: Handlet forøvrig hos Discount Marine. Rask levering, og mye å spare kontra handel i Norge (desverre) i alle fall den gang http://discount-marine.co.nz/shop/index.php?main_page=advanced_search_result&keyword=ball valves&search_in_description=1&inc_subcat=1&sort=20a&page=2 Da er det nok den siden jeg har vært innom tidligere. Forferdelig rotete side, men finner nok ut av det. Så på et par eksempler. Så ut til å være ca halv pris, plus frakt og moms. Får fylle en handlekurv og se hvordan det ender opp. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Jeg har noen True Design-gjennomføringer som er ubrukte og som jeg kan selge rimelig hvis du er interessert. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
shaukaas Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Kjøpte inn stort på vegne av flere båter fra Discount Marine. Sendte liste med delenummer jeg ønsket, og fikk en totalpris i retur. Slengte med BEP produkter + en EPIRB, og kom ut ca 50% av norsk pris den gang. Prøvde å prute hos Maritim, men de klarte ikke å matche NZ. Fortolling og frakt går rimelig smooth men "spiser" naturligvis av det du sparer. Derfor lurt å handle stort/samkjøp. Dette er litt jobb å sette opp, men TruDesign har gode oversikter på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.