Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Har du sjekket i tanken?

Jeg opplevde å miste kraften på en gammel VP. Viste seg å være så mye dritt i tanken at diselrøret var nesten tett der. Motoren startet, men hadde ingen kraft. Så fikk akkurat nok diesel til å starte, men ikke drive propellen. (Var en liten motor, så brukte jo nesten ikke diesel. Gikk 40 liter på en sommer... Med en større dieselmotor så ville den kanskje ikkje klart å starte da det må ha kommet svært lite diesel fra tanken.)

Du kan jo prøve å starte den fra en 10 liters kanne, for å se om den oppfører seg bra da.

PS: Jeg fikk vekk diesellukten med å putte to stk av disse luktfjernerboksene fra Biltema i motorrommet. Fikk ikke vasket etter all sølingen etter luftingen og var på ferie. Kona hater "motorlukt", og med disse to boksene har hun ikke nevnt lukt i løpet av hele ferien :thumbsup:

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Har du sjekket i tanken?

Jeg opplevde å miste kraften på en gammel VP. Viste seg å være så mye dritt i tanken at diselrøret var nesten tett der. Motoren startet, men hadde ingen kraft. Så fikk akkurat nok diesel til å starte, men ikke drive propellen. (Var en liten motor, så brukte jo nesten ikke diesel. Gikk 40 liter på en sommer... Med en større dieselmotor så ville den kanskje ikkje klart å starte da det må ha kommet svært lite diesel fra tanken.)

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Har du sjekket i tanken?

Jeg opplevde å miste kraften på en gammel VP. Viste seg å være så mye dritt i tanken at diselrøret var nesten tett der. Motoren startet, men hadde ingen kraft. Så fikk akkurat nok diesel til å starte, men ikke drive propellen.

• Create New...