WGM36 Startet 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2018 Hei på dere. Da er det nært forestående å kjøre hjem en Forbina 40 07 mod fra Bergen til Sarpsborg, en kompis som har handlet så ikke min båt. Noen som vet hva disse tåler av sjø? de er jo ganske flatbunnet så regner med at det ikke er helt på topp. Så hvis noen har erfaringer med forbina 40 så kom med dem, alt av erfaringer mottas med takk. Kjører fra Bergen idag kl 17.30 hvis alt går etter planen. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Kjenner ikke båttypen, men lykke til med turen! Har du (m)AIS eller slik at vi kan følge? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
WGM36 Svart 27.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 BingoBonzo skrev 51 minutter siden: Kjenner ikke båttypen, men lykke til med turen! Har du (m)AIS eller slik at vi kan følge? Takk for det. Har ingen ais, men skal prøve å få lastet ned noe.? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 (redigert) Det blir nok en fin tur. Jeg var med å kjøre en Forbina 35 fra Flesland i februar 2016. Den slo relativt hardt og det var mye lyder i den i slagene Ganske skranglete, faktisk. Det var dørkplater i finèr mot glassfiber som ikke var festet fast på noe vis. Ikke en gummipakning engang. En annen ting, sjekk innfestningen til kjøleskapet, dette løsnet for oss, noe som ikke var morro i høy sjø. Vi overnattet i Haugesund og i Båly (Spangereid). Man må påberegne å bli litt sliten i hodet på denne turen, så dra den ut av plan en gang i blandt, og ta det med ro. God tur ! Her fra fylling nummer 2 i Egersund: Så er vel føret i Blindleia litt annerledes enn det vi hadde: Redigert 27.Juni.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 27.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Såpass ja, håper denne er litt mindre skranglete da. Vil vel tro at 40 forbina er litt mer båt en 35 versjonen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Været ser jo passelig bra ut tidlig i morgen så ville dradd på og kommet meg nedover jæren tidligst mulig med vinden i ræven som de sier i Bergen 6-7 ms allerede klokken 10 ut av Egersund iflg Windy God tur Ang Ais BoatBacon er å anbefale da den er mest stabil ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
WGM36 Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 LALUNA II skrev for 16 timer siden: Været ser jo passelig bra ut tidlig i morgen så ville dradd på og kommet meg nedover jæren tidligst mulig med vinden i ræven som de sier i Bergen 6-7 ms allerede klokken 10 ut av Egersund iflg Windy God tur Ang Ais BoatBacon er å anbefale da den er mest stabil ;-) Kjørte fra Haugesund 01.30, rufsete på Jæren, men nå sklir vi fint forbi Flekkefjord. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Da tror jeg faktisk at jeg så dere. Dere gikk mye lenger ute enn meg. Jeg er ved eigerøya nå Sjøen roer seg for dere ganske snart Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Hvad har du gang i, Bjørn? Egen eller andres båd? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 MajorAndy skrev 9 minutter siden: Hvad har du gang i, Bjørn? Egen eller andres båd? Jeg er på tur med en bavaria 37. Egen tråd og Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Det ser jeg nu. God tur videre til begge! Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Da tror jeg faktisk at jeg så dere. Dere gikk mye lenger ute enn meg. Jeg er ved eigerøya nå Sjøen roer seg for dere ganske snart Stemmer nok bra det Bjørn, passerer Kristiansand nå. God tur videre.? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Randaberg her nå. Endelig flatt vann. God tur videre til dere og Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Hvordan går Forbinaen så i vandet? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 MajorAndy skrev for 7 timer siden: Det ser jeg nu. God tur videre til begge! @MajorAndy; turen til Bjørn denne gangen var så rask at vi knapt oppdaget den før den var over... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 MajorAndy skrev for 20 timer siden: Hvordan går Forbinaen så i vandet? @MajorAndy , har ikke du eid en Forbina 36 før du kjøpte Nord West, eller er de en feilkobling i hjernen min nå ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
MajorAndy Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Jo, jeg havde en 10000 eller 33 eller 36, som modellen hedder før og efter fod-inflation. Jeg var bare nysgerrig på hvordan 42-eren opfattes i lidt sø. Som det skrives her, så er den letdrevet og planer let, men med D6 kan man også ligge i halvplan. Men det store, åbne rum forude og indretningen generelt gør sejlads i høj sø til en larmende oplevelse med høje brag og knagen fra apteringen. I hvert fald på min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.