Jump to content

Flaps- Auto eller manuell?

Ravis

Recommended Posts

Ut fra hva jeg har lest så er auto å foretrekke. Men dersom de koster mye mer, så vit at du bare kan bytte de manuelle knappene mot en god auto-løsning for ca 6000 kr når som helst.

Du kan (normalt sett) overstyre de automatiske hvis du vil endre trimmen. 

Du programmerer de automatiske til den vinkelen du vil de skal holde båten i, så gjør de det.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Har autoflaps på min båt.. Personlig er ikke dette noe jeg hadde villet bruke penger på. Synes at systemet er litt for enkelt til at det skal fungere slik som man ønsker. Om det kommer båre i mot og båten krenger for den ene båren så justerer flappsen seg for og motvirke, når du da har passert den båren så er man skjev helt til flapps oppdager dette. Å bruke det i vind er helt ubrukelig etter min mening, kan fungere i blikkstille vann hvis man forflytter seg mye inne i båten

Jeg monterte Mente Marine sitt system i min Skibsplast 660DC forrige uke, for mi del ble det som en helt annen båt å kjøre. Jeg kan virkelig ikke rose det nok. Det satt Bennett trimstyring fra før, å grunnen til at jeg ettermonterte dette (som var en enkel sak) var at det ene trimplanet gikk litt som det ville.

Du kan slappe helt av. Kjøpte ny C76 i fjor, og Zipwake som Askeladden bruker fungerer 100%! Det er vel standard utstyr også. Båten ligger alltid beint uavhengig av vind, bølger og hvor passasjer er i båten. Du kan også velge å kjøre det manuelt, men det er helt unødvendig. 

De som har satt på med meg, er imponert over hvor godt det fungerer. Planer mye lettere med dette også. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...