Housetown Startet 7.August.2005 Link til dette innlegget Startet 7.August.2005 (redigert) Hei Jeg har en wellcraft 19 fot med mercruiser 4,3 liter 205 hk, 170 hk på propellen Nå så har jeg en orginal 19" alu propell, som jeg fikk med når jeg kjøpte et brukt drev. Turtallet på maks er ca 6500 Er ikke dette litt høyt og jeg synes ikke båten går så fort som den burde..... Hva slags propell ville dere anbefalt. Det var en som sa jeg burde bruke en 23" propell høres det bra ut? Drevet er alpha on gen1 1:84 R mvh Henrik Redigert 7.August.2005 av Housetown (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 (redigert) Det var en som sa jeg burde bruke en 23" propell høres det bra ut? Drevet er alpha on gen1 1:84 R mvh Henrik <{POST_SNAPBACK}> Du bør prøve med 23" pitch ja, men du må kanskje gå opp i diameter også. Hvis du oppgir vekten på båten din kan kanskje noen av de eminente propellkalkulatører her på siden hjelpe deg. Prøvde meg på en kalkulator til Castle marine og brukte 1500 kg som din båtvekt og 4800 omdr som max rpm propell 15 1/2 x 21 toppfart 38 kn Hvor stor er diameter på den prop du har ?? Redigert 7.August.2005 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.