Sørlandet2 Startet 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2018 Det er mye snakk om at dagens bensin er emulgerende, som det så fint heter. Har en evne til å ta til seg vann. Jeg hadde en periode i vår hvor jeg ville montere et forfilter for å sikre ren bensin til motoren. I den forbindelse ville jeg teste om bensin er i stand til å blande seg med vann. Jeg tok da et syltetøy glass med litt bensin. Fylte på ei teskje med vann. Ristet godt. Men ingen tegn til at vannet ville blande seg. Rista litt på dette glasset med dagers mellomrom. Samme resultat. Ingen tegn til at vannet ville blande seg. Bare overdrevet tenkte jeg. Nå i dag, en god måned siden blandingen ble lagt, og glasset har stått på trappa. Så er vann-pærlene helt borte. Jeg syns fargen var blitt veldig gul? Så basert på dette, så blandes vann med bensin.. Kan kanskje ikke vente å finne så mye vann i vannutskilleten i fremtiden. Men problemet att vannholdig bensin, og dets problemer vil vel vedvare. Viktig med gode pakninger rundt bensinlokk. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Dagens bensin inneholder vel en del bioetanol og blander sej jo med vann. Så det blir jo som å kjøre med en masse kondensfjerner. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 30.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Bårdp skrev 25 minutter siden: Dagens bensin inneholder vel en del bioetanol og blander sej jo med vann. Så det blir jo som å kjøre med en masse kondensfjerner. Ja, kjenner til det. Det skumle er jo å at når en kjøper bensin, så kan det være vann i den som en ikke er i stand til å få skilt ut i vannutskiller både i båten og i tankanlegg på marinaene. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 .. og blir det nok vann , så skiller det seg igjen ....: http://petroclear.com/resources/dont-be-phased.php Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sørlandet2 Svart 30.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 (redigert) ivar skrev for 2 timer siden: .. og blir det nok vann , så skiller det seg igjen ....: http://petroclear.com/resources/dont-be-phased.php Interessant. Så vannutskilleren (både i båten og i tankanlegget)har fått en vanskelig/umulig oppgave... Redigert 30.Juni.2018 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.