kennilse Startet 7.August.2005 Del på Facebook Startet 7.August.2005 Hei Noen som kan forklare forskjellen på modellene 740 og 742 til Nord West. Lurer også på hvilken fart en vil oppnå med 80-90 hk. på denne båten. Mvh Kennilse Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
Trophy Svart 7.August.2005 Del på Facebook Svart 7.August.2005 Tror 742'n er med flybridge Fart 15 / 12 kn Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
anton Svart 7.August.2005 Del på Facebook Svart 7.August.2005 Jeg eide en 740 1980 modell. OK båt etter datiden, men den hadde for liten motor-ca. 50 hk. Ny eier skiftet til 80 hester og det passet mye bedre. Jeg synes fortsatt et dette er en pen og ganske modene båt, selv om jeg for lengst har skiftet til seilbåt, og trives best med det. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 7.August.2005 Del på Facebook Svart 7.August.2005 Hei Tror det er som nevnt ovenfor, med fly(742) og uten fly(740). Har en 740 som jeg har satt inn en 135 hk yanmar,marsj fart på 15 og topp på 19.Det sto en volvo 61 hk når vi kjøpte båten,det ble for lite for oss. festus Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 7.August.2005 Del på Facebook Svart 7.August.2005 Så vidt jeg kjenner til så er det 741 som er flybridge-versjonen og 740 som er den "vanlige" versjonen. Jeg ser imidlertid at det er 2 stk Nordwest til salgs på Finn som blir benevnt som 742. Ut i fra bildene så ser de imidlertid likedan ut som 740-utgaven. Noen flybridge har de ihvertall ikke. Sitér dette innlegget Link to post
kennilse Svart 9.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2005 Takker for svar. Trodde kanskje det var årsmodellen det gjalt, men ser at de går om en annen de også. Får gruble litt videre Mvh Kennilse Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
eysteind Svart 9.August.2005 Del på Facebook Svart 9.August.2005 Sjekk også halco 26. Mye mer båt for pengene.... Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 9.August.2005 Del på Facebook Svart 9.August.2005 Ser at begge de to som står benevnt som 742 har 2 styreposisjoner som originalt, mens det på 740 kun er en innvendig styreposisjon. Kanskje det er det som er forskjellen? Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 740 er den "vanlige". 741 er med flybridge - elles lik 740. 742 er med sjølvlensande akterdekk, to styreposisjonar. Grei "vestlandsbåt". Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 740 er den "vanlige". 741 er med flybridge - elles lik 740. 742 er med sjølvlensande akterdekk, to styreposisjonar. Grei "vestlandsbåt". <{POST_SNAPBACK}> På de Nord West'er jeg har sett så har alle hatt selvlensende akterdekk. De Nord West 740 som står til salgs på Finn har også dette så jeg tror nok ikke det selvlensende akterdekket har noen med nummerbetegnelsen å gjøre. Uten at jeg er sikker så tror jeg kanskje det kan ha med den utvendige styreposisjonen å gjøre, da de som er benevnt som 740 ikke har utvendig styreposisjon eller har fått det ettermontert senere. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Kan det vere at 740 er levert som halvfabrikat, og 742 er fabrikkbygget? Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 På de Nord West'er jeg har sett så har alle hatt selvlensende akterdekk. De Nord West 740 som står til salgs på Finn har også dette så jeg tror nok ikke det selvlensende akterdekket har noen med nummerbetegnelsen å gjøre. Uten at jeg er sikker så tror jeg kanskje det kan ha med den utvendige styreposisjonen å gjøre, da de som er benevnt som 740 ikke har utvendig styreposisjon eller har fått det ettermontert senere. <{POST_SNAPBACK}> Er ganske sikker på at 742 var laget med tanke på hobbyfiske, med mellom anna sjølvlensande dekk og nedfellbare benkar. 740 og 741 har etter det eg hugsar ei meir permanent innreiingsløysing på akterdekket. (NB! Dette er opplysningar eg meinar å hugse frå bladet Sjøsport... M.a.o. nokre ar sidan. Er rimeleg sikker inntil det motsatte er bevist ) Sitér dette innlegget Link to post
Marine Engineer Svart 18.Januar.2012 Del på Facebook Svart 18.Januar.2012 Pinnebaat har helt rett vedr.forklaringen sin på typebenevnelsen; 740 er standard versjonen, 741 er samme båt men med fly-bridge og 742 er tursjarken. Opplysningene har jeg på bordet framfor meg, er i fra salgsbrosjyren fra 1983 :-) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Dem laga en NB740 også som er helt identisk, kansje bygget på NW sine former? noen som vet om det? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
zipp Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Hei Jeg har en nord west 740.NB 740 er bygd på samme skrog "Zipp" Sitér dette innlegget Link to post
nordwest1986 Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 NB kjøpte formene av Nord West Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.