Jump to content

Nord west 740 - 742, hva er forskjellen?

kennilse

Recommended Posts

740 er den "vanlige".

741 er med flybridge - elles lik 740.

742 er med sjølvlensande akterdekk, to styreposisjonar. Grei "vestlandsbåt".

<{POST_SNAPBACK}>

På de Nord West'er jeg har sett så har alle hatt selvlensende akterdekk. De Nord West 740 som står til salgs på Finn har også dette så jeg tror nok ikke det selvlensende akterdekket har noen med nummerbetegnelsen å gjøre. Uten at jeg er sikker så tror jeg kanskje det kan ha med den utvendige styreposisjonen å gjøre, da de som er benevnt som 740 ikke har utvendig styreposisjon eller har fått det ettermontert senere.

På de Nord West'er jeg har sett så har alle hatt selvlensende akterdekk. De Nord West 740 som står til salgs på Finn har også dette så jeg tror nok ikke det selvlensende akterdekket har noen med nummerbetegnelsen å gjøre. Uten at jeg er sikker så tror jeg kanskje det kan ha med den utvendige styreposisjonen å gjøre, da de som er benevnt som 740 ikke har utvendig styreposisjon eller har fått det ettermontert senere.

<{POST_SNAPBACK}>

Er ganske sikker på at 742 var laget med tanke på hobbyfiske, med mellom anna sjølvlensande dekk og nedfellbare benkar. 740 og 741 har etter det eg hugsar ei meir permanent innreiingsløysing på akterdekket. (NB! Dette er opplysningar eg meinar å hugse frå bladet Sjøsport... M.a.o. nokre ar sidan. Er rimeleg sikker inntil det motsatte er bevist :lol: )

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...