Svein34 Startet 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2018 En 2005 optimax 75 som står på en 17ft uttern (450kg) gjør etter gps måling såvidt 27 knop med litt tålmodighet å turtallet stopper på 4900rpm. Det står på en 17tommers propell som jeg har fått bekreftet er for lett til den kombinasjonen, så det må være noe som hindrer full effekt. Jeg har lyst til å prøve å finne ut av det selv før jeg evt sender den på verksted, så jeg blir glad for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Kontroller at du har gnist på alle plugger, at bensinfilter er rene, at bensinslange er ok, bensinslanger kan svulme opp innvendig... Kjør på full gass og pump på primerpumpen på bensinslangen, øker turtallet da så vet du at bensintilførselen er problemet. 3 sylindret optimax har en svakhet med coilene,kontrolleres ved å sjekke gnist på pluggene, for så og kryssbytte 2 og 2 coiler. Forutsetter at båten er ren og fin under?? Og at du trimmer motoren utover etter hvert som farten øker? Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 1.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Takker for tips, det er iallefall noe som ikke er som det skal. I går da jeg kjørte med båten på full gass så bråstoppet den plutselig uten noe forvarsel, jeg vridde om nøkkelen å den startet å gikk som om ingenting hadde skjedd så jeg undres på hva det er. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Er vel mye sensorer og slikt på disse - fins det diagnoseutstyr å få tak i for "hvermansen" ? Ser for meg å feilsøke "på gammelmåten" blir mer som å famle i blinde.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Svein34 Svart 1.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Ja de var mere tekniske dubedingser enn på vanlige forgssermotorer. I og med at det ikke er slik kjørecomputer på denne båten hvor feilkodene kommer opp på denne så har de vert kjekt om de finnes et slags diagnoseverktøy å sette på for å fått info derifra da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.