Komodo
Hulda skrev 1 time siden:Så vidt jeg kan skjønne, funker din Balmar aldeles utmerket. Feilen ligger i reguleringen, som Balmar ikke skjønner et plukk av. Så feilen må ligge i den fantastiske Victron-greia, som hos meg er erstattet med tre ruter Freia, eller fra denne og ut til batterivelgeren.
Tror du har misforstått litt. Han har både dynamo og regulator fra Balmar, Victrondingsen er et mosfet skillerele. Og Victronboksen har han jo koblet fra. Ellers enig i at feilen trolig ligger i reguleringen.
Kjellg skrev for 2 timer siden:Når jeg tar tenning til regulator så ramler spenning til batteri spenning altså ingen generering av strøm fra dynamo, så da er jo selve dynamo utelukket.
Hva mener du med at dynamo er utelukket? Når du kobler fra dynamoen slik at den slutter å lade er det jo selvsagt at spenningen ikke kan bli for høy. Jeg skjønner uansett ikke hvordan dere mener at dynamoen kan være feilkilden. Spenningen inn til regulatoren skal jo i utgangspunktet alltid være høyere enn ladespenning.
SitatFor meg så ser det ut som om problemet oppstår under 'calculation bulk'. Og bare da.
Og da skjer det tydeligvis noe i programvaren på denne avanserte laderen som ikke er tilsiktet. Det litt merkelige er jo at fenomenet har oppstått på to regulatorer, men hvor mange andre har problemet uten å vite om det?