Jump to content

Edit History

Arne_

Arne_

Ventus skrev 1 time siden:

Men du må vel legge til litt om parallelle krav til visuell kontroll etc.  - det er ikke GPS alene.

 

Jo, det er egentlig det.

 

Det vi snakker om er såkalte IFR ( instrument flight rules) innflyvninger.  De har et endepunkt (egentlig en endehøyde). Inntil man når dette punktet stoler man kun på GPS (eller f.eks. ILS dersom det er en ILS approach). Dersom man ikke ser rullebanen når man kommer til dette punktet må man avbryte og man har en missed aproach. 

 

Så svaret er at man under innflygningen til man når dette punktet i prinsippet stoler kun på det «aktive» navigasjons hjelpemidlet, i vårt eksempel GPS.

 

Men, vi er i ferd med å stjele tråden fra trådstarter: denne tråden handler ikke om hvordan luftfart forholder seg til GPS. Det spørsmålet er godt dokumentert i litteratur tilgjengelig på nettet. Interessenter og tvilere får søke videre informasjon der.

Arne_

Arne_

Ventus skrev 46 minutter siden:

Men du må vel legge til litt om parallelle krav til visuell kontroll etc.  - det er ikke GPS alene.

 

Jo, det er det.

 

Det vi snakker om er såkalte IFR ( instrument flight rules) innflyvninger.  De har et endepunkt (egentlig en endehøyde). Inntil man når dette punktet stoler man kun på GPS (eller f.eks. ILS dersom det er en ILS approach). Dersom man ikke ser rullebanen når man kommer til dette punktet må man avbryte og man har en missed aproach. 

 

Så svaret er at man under innflygningen til man når dette punktet i prinsippet stoler kun på det «aktive» navigasjons hjelpemidlet, i vårt eksempel GPS.

 

Men, vi er i ferd med å stjele tråden fra trådstarter: denne tråden handler ikke om hvordan luftfart forholder seg til GPS. Det spørsmålet er godt dokumentert i litteratur tilgjengelig på nettet. Interessenter og tvilere får søke videre informasjon der.



×
×
  • Create New...