index Startet 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2018 Jeg har en plexiglassrute som har fått en del riper som jeg kunne tenke meg å polere opp litt. Eller, jeg vet jo ikke om det er plexi, men en eller annen type gjennomsiktig plast er det I alle fall. Hvilke remedier pleier man å bruke til denslags for et greit resultat? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
John_Kr Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Det går fint ... På hjemmesia til Nordkapp så ligger det ut en filmsnutt på hvordan dette gjøres. Du kan også finne samme metode på "Bilnerndene" sine sider og forum. Egenlig ligger det masse om dette på nettet. Jeg bruker å polere cocpitglasset på min Nordkapp med maskin, bruker en slipepasta på 2-4000 finhetsgrat, gå over med lite trykk. Gjenta prosessen flere ganger til riper og slitasjeskader er borte, deretter polere med samme maskin. Kan gå i mere detaljer dersom det er behov.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
LM 605 Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Hadde en Askeladden 475 for en del år tilbake, denne hadde en "blålig" skjerm foran styrekonsollen. Skjermen hadde fått noen små-riper, i tillegg også en del matte/slitte partier. Polerte med Jotun Shiny, og dette ble kjempebra. Men finnes sikkert mange remedier som gjør samme jobben. Er jo også et produkt for matte plast deksel/ frontlysglass til bil som vist nok skal være effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Du kan starte her ... http://www.nlf.no/sites/default/files/nlfinfo/dokument/restaurering_av_pleksiglass.pdf Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
index Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Ser bra ut! Men det skal tydeligvis en del spesialprodukter til. Funker det med noe som er mer lett tilgjengelig? Autosol f.eks? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Har brukt vanlig rubbing på flere plexiglass..... funker som bare det. Pleier og ha en sprøyteflaske med vann og fylte litt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Flott, da prøver jeg noe sånn! Det er ikke så store ruten, så å kjøpe inn både Abralon pads og polermiddel kun for dette blir litt voldsomt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
John_Kr Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Når du starter en tråd med å spørre om metode på polering av plex/ lexan så må du nesten forvente at du får metoden forklart, at du egentlig ikke var uten etter metoden, men bare en enkel løsning så burde du forklart det. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Gudrun Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Hmmmm, her var det en del matnyttig. Er det noe som helst håp for 2 helt matte plexiglass? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 John_Kr skrev On 2.7.2018 at 11.40: Når du starter en tråd med å spørre om metode på polering av plex/ lexan så må du nesten forvente at du får metoden forklart, at du egentlig ikke var uten etter metoden, men bare en enkel løsning så burde du forklart det. Vis hele sitatet Den skjønte jeg ikke! Jeg er på jakt etter alternativer, og det har jeg jo fått nå. Så ser etter hvert jeg hvilken løsning jeg faller ned på. Beklager om du føler at jeg har kastet bort tiden din. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LALUNA II Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 flere muligheter Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
HansH Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Ingen svar her er unyttige. Vi et mange som stadig lar oss imponere av kunnskaper om detaljer. Husk at svaret ditt her er postet for evigheten. Spiller ingen rolle om trådstarter hadde et litt snevrere fokus, og det er uansett helt greit. Mange av oss andre fikk ny og nyttig kunnskap? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Brukte tannpasta, vann og skummgummipad på saktegående vinkelsliper på frontlyktene mine i mangel av andre spesialprodukter. Ble som nye til brøkdelen av prisen... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Mange gode tips her. Takker for alle svar, da har jeg litt å prøve med. Begynner med de enkleste, og avanserer etter behov. Konkluderer med at resultatet bør bli bra til slutt, da det ikke er noen sprekker eller annen dyp skade. Kun merker/riper I overflaten. Og det finnes det litt forskjellige midler for å få vekk. Takk alle sammen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.