Kenryd Startet 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2018 Har montert dobbelinst med Volvo Penta KAD42 med medfølgende hydraulisk styring. Lurer på om det ikke var Sea Star. Rattpumpe er ny. Har tidligere vært montert i en Riviera. Ved første tur idag er styring meget tung når det er drev på propellene. Er jo som å kjøre med mekanisk styring uten noen som helst hjelp.. Brukte ATF olje fra biltema. Skal den virkelig være så tung??? Sitter med begge hender å må bruke mye kraft. Står den i fri er den en god del lettere men ikke på langt nær som forrige båt jeg hadde med servo. Kan dette skyldes luft i systemet. Er usikker på om jeg har gjort ting riktig her.... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 (redigert) Den olja er altfor tjukk. Du må ha olje beregnet for dette. Den er mykje tynnere. Var en tulling som hadde gjort det samme på en båt eg kjøpte. Styringa var mildt sagt treg. Etter å ha hatt på riktig olje ble den så lett som den skal være. Olja var rød så det var lett å sjå hva som var galt. Rette olja er blank. Redigert 3.Juli.2018 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.