Jump to content

Undervannskamera

agun

Recommended Posts

Kan dette være noe, Andreas? Fant annonsen hos GiBud.no http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=199814 Dessverre var det ikke oppgitt hvor man finner dette på nettet utenom i annonsen. Eneste kontaktopplysning er mads@sibeko.com, i tillegg til www.spyshop.se Ser jo unektelig litt kjekk ut denne. Rekkevidde inntil 300 meter burde rekke en stund det. Bare kapsle inn i vanntett hus og slippe den ned?

Trådløst Spion/Overvåkings/Hobby kamera.

Dette kameraet blir ofte omtalt som "verdens minste trådløse spionkamera" (bl.a. av spyshop.se), og det er virkelig utrolig lite. CMOS teknologien gjør også at et hull på størrelse med et knappenålshode er nok til at kameraet kan registrere bilder gjennom det. På denne måten kan kameraet bygges inn i halvgamle mobiltelefoner, røykpakker o.l.

BildeBilde

spyshop.se selger denne samme varen for 1500kr som kampanjepris! (allerede utsolgt). Her kan du kjøpe den for 950!

Pakken inneholder:

1 x Mini trådløst FARGE kamera med innebygget sender

1 x Mottaker

1 x Antenne

2 x 9V batteri kobler for trådløst kamera og mottaker

1 x RCA cable

Anvendelse

Anvendelsene for dette kameraet er utallige. Noen eksempler er:

Sikkerhet/overvåking

Elektronisk kikkehull (til dør)

TV dokumentarer (undercover)

RC! Fest den til radiostyrt bil/helikopter.

Jeg har til og med sett lignende utstyr brukt på hobbyraketter!

rctoys har noen eksempler på andre morsomme bruksområder med videosnutter. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke selger samme produkt som dem, men bruksområdene gjelder også for vårt produkt.

Husk! Norge har strenge lover som omhandler overvåking. Vær sikker på at du har gjort deg kjent med disse før du setter opp ditt eget overvåkingssystem.

Spesifikasjoner

Kamera:

TV Color System: PAL

Validity Pixel: PAL - 628x582

Horizontal Definition: 380 Lines

Operation Frequency 1.2Ghz

Minimum Illumination: 3 Lux

Focus: Manual adjustable from 30 mm to Infinity

Horizontal Viewing Angle: 50 Degree

Effective Range (line of sight): 300 ft to 1,000 ft

Voltage: 9 -12V DC

Output: RF

Weight: 20gram

Size: 20x20x20 (mm)

RF Power: 200mW

Mottaker:

Operation Frequency: 1.2GHz

Output: Video RCA Jack

Voltage: 9-12V DC

Power consumption: 1.2W

Weight: 130 gram

For de som måtte være interesserte i mini kameraet ovenfor, jeg sendte en mail til fyren og spurte om han ikke er etablert på nettet noe sted. Dette er svaret jeg fikk:

Desverre har vi ikke fått opp en nettside enda. Vi planlegger en nettbutikk i løpet av 3-4 måneder, men det tar mye tid å utvikle en slik med tanke på sikkerhet og betalingsløsninger o.l. Alle som driver med dette prosjektet er it-studenter på masternivå. Vi har ingen mulighet til å ansette andre for å utvikle applikasjoner, så alt arbeid må foregå ved siden av skolearbeid. Vi holder oss derfor til nettauksjoner i skandinavia for tiden. Vi håper allikevel å ha en nettbutikk oppe innen rimelig tid.

Om du er interessert i kamera må du bare spørre om det er noe du lurer på, så skal jeg sende deg all informasjon jeg kan.

www.spyshop.se selger denne samme varen. Adressen direkte til varesiden følger nedenfor:

http://www.smartstep.se/spyshop/product/pr...53857&visible=2

Jeg ser at de nå har oppgradert kamera med lyd, og lagt til 200SEK i prisen. Ellers er varen akkurat den samme. Vi legger til lyd for 150kr i tillegg til vår vanlige pris (950kr + 150kr = 1100kr).

Takk for henvendelsen,

Mads Sibeko

mBud/ElectroShop

mads@sibeko.com

• 12 år senere...

Hvor ofte har man ikke ønsket et ekstra øye som kan se under vann? I forbindelse med fin-manøvrering i urent, grunt farvann, på jakt etter gode fiskeplasser, søk etter mistede gjenstander, tvil om bunnforhold ifm. oppankring, etc, etc, etc. Jeg har sammen med en kjenning planer om å utvikle en kameraløsning som dekker disse behovene blant fritidsbåter. I den anledning hadde det vært interessant med innspill fra brukerne av dette forum på følgende: Nyttig eller "bare" kjekt og ha? Hvor mye er man villig til å betale for en slik løsning? Kort om løsningen: Kameraet skal monteres i baugpartiet like under vannlinjen, men med en festeanordning som ikke medfører hulltakning under vannlinjen. Videre skal montering av festeanordning kunne utføres mens båten ligger på sjøen. Kameraet skal ikunne monteres i festeanordningen ved bruk, og skal enkelt kunne fjernes når man måtte ønske det. Kameraet kobles til en eller flere flatskjerm-monitorer inkl. sprutsikker til utebruk. Man skal kunne velge både farge og svart/hvitt. Løsningen skal også kunne brukes til andre inspeksjonsjobber, og vil derfor være mobil (f. eks. senkes ned til havbunnen). Kameraet vil være utstyrt med lys. Og - dette skal ikke koste skjorta!!!! Så - hva mener dere om dette? Har det livets rett? Send gjerne en IM

Hei. Dette er noe som har opptatt meg også etter et par uheldige møter. Tror ett slikt kamera kunne spart meg for landkjenning når du kjører svært sakte og vet det er mulig for skjær. Sjekket nettet og fant mye rart. Best alternativ jeg fant var denne saken,

http://www.surveillance-spy-cameras.com/white-led-bullet.htm Sendte de akkurat en forespørsel om andre hadde brukt kameraet slik og forklarte at jeg vil montere det med litt skråvinkel nedover framme i kjølen og så kjøre ledningen rett inn gjennom skroget bak kameraet.  Ser vel for meg å støpe et enkelt hus rundt kameraet og kanskje få laget en linse med kon til å sette foran for at vanntrykket skal bli mindre ved kjøring i høyfart. Avventer svar fra produsent/selger i løpet av ett par dager

Er vel ikke helt enig i at det er behov for full HD for et undervannskamera.

1. Sikten under vann er noen meter her på Østlandet

2. Du skal ha en rimelig stor monitor for å kunne nyttegjøre deg et HD signal

Ellers har jeg selv en 7" skjerm med to utvendige og ett undervannskamera som heises ut av vinduet. Har litt vanskelig å se for meg at dette øker tryggheten i særlig grad, men veldig morro, er det. Fast undervannskamera er jeg skeptisk til da dette vil dekkes til utover sommeren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...