MR Swe Startet 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2018 Hei, Hvordan skal man forvare smågassbokser som man har til turkjøkken/ jetboil m.m i båten? feks denne. https://www.xxl.no/coleman-c500-performance-gas-gassboks/p/1125338_1_style Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Jeg ville oppbevart den som jeg oppbevarer alle andre gassbeholdere - i ventilert/drenert rom ute. Vi har heldigvis flere slike rom, så det er ikke noe problem ombord hos oss. Jeg ville ikke hatt den nede under dekk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
MR Swe Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Ok takk popeye.. Har ikke noen annen med gass i båten så... Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Ankerbrønn har drenering, men vær sikker på at dreneringen er over vannlinjen. Uåpnede bokser kunne jeg vært fleksibel med, men er de åpne ville jeg vært sikker på at de står ett drenert sted. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Hold dem tørre så de ikke ruster. Da er kanskje ikke ankerbrønnen noe egnet sted . . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
MR Swe Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Akkurat det tenkte jeg og " NilsPils" I de ventilert/drenert rom ute så er det oftes kett det kommer vann fra hav eller himlen. Er vel ikke helt ok det? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Som Nils Pils sier så ruster disse, ikke bare litt ,men veldig. Jeg har mine i en sånn vanntett bag i drenert dekksrom. Og når jeg tenker meg om så skal jeg lage en bleiepølse å ha nedi baggen sammen med flaskene for å holde det så tørt som overhodet mulig. (Bleiepølse = et par- tre- fire bleier i damesokk) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Jeg har de i skapet under styreposisjonen. Har montert gassalarm sammen med de. Testet den av og til og den er ekstremt følsom, så tror det skal gå bra. Er lite hull i forkant av luken. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Jeg har mine i det skapet hvor ny uåpnet 2-kilos står. Ikke noe drenering der, men jeg er ikke så redd for disse. De står jo i hylla på butikken også, ikke i gassskapet. Mine har ingen rust etter 1år. Det er værre med de mindre gasspatronene til kokeplate fra Biltema Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Jeg oppbevarer mine i en plastboks i den drenerte brønnen i badeplattforma, tilsvarende den badestigen er i på motsatt side. Hadde aldri oppbevart disse inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Har hatt sånne små flasker til biltema-koketopp liggande i pose i stuerom under dørken eller under ein benk i 10år. Har ikkje tenkt over at de kan lekke. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.