Jump to content

Noen som har tegninger til Wallas Safeflame 1000?

scandman

Recommended Posts

Jeg har en Wallas Safeflame 1000 som jeg skulle skifte den ene platen på (den var sprukket, og rusten).

Etter mye mekking fikk jeg omsider ut den gamel platen - en ny ble innkjøpt (760.-) samt et deksel (240.-) som ligger under platen.

Problemet mitt er at det var nødvendig å bruke litt rå makt :sad: for å få ut den gamle platen så ting ble ristet rundt litt, samtidig som det var my deler i brenneren som måtte løsnes. Resultatet er nå at jeg sitter med et ganske stor puslespill - som jeg bare er nesten sikker på at jeg får satt sammen. Er redd jeg kommer til ha noen deler til overs til slutt.

Har søkt litt rundt på nettet, men har ikke klart å finne noe tegninger slik at det blir lettere å skru sammen.

Er det noen her som har erfaringer med å mekke på wallas?

Et annet alternativ er å kjøpe helt ny - jeg har fåt oppgitt en pris (Bergen) på ca 7000.-, er det noen som kjenner leverandører som har rimeligere varer?

Nå har jeg endelig klart å sette den sammen igjen - det gikk som en drøm, selv uten tegninger!

Bilde

Men - jeg hadde en bit til overs :nonod: . Er det noen som vet hva denne er til, og hvor den skal være?

Bilde

Jeg mener den bare lå løst innerst i kokeapparatet - under den gangen som varmluften fra kokeplate 1 går til kokeplate 2. Altså en full demontering hvis jeg må putte den inn.

Er det noen som vet hva den er til, og hvilken funksjon den har? Jeg får eventuelt ta en tur innom forhandler i morgen tidlig å høre hva de mener.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...